Można się pokusić o stwierdzenie, że obecnie bez pozycjonowania strony www, ta nie zaistnieje w internecie. Wyszukiwarka internetowa stworzona natomiast została w taki sposób, by za pomocą odpowiednich fraz i słów kluczowych, szybko znaleźć interesujące nas treści. Pozycjonowanie zaś ma za zadanie tak zoptymalizować stronę internetową, by ta pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Czym natomiast jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować?
Pozycjonowanie lokalne - jak je ugryźć?
Praktycznie każdy już zdaje sobie sprawę z tego, że Google korzysta m.in. z lokalizacji urządzeń. W jakim celu? Po to, by w wyszukiwaniach zasugerować nam na podstawie miejsca, w którym się znajdujemy, najbardziej trafne propozycje lub usługi, które są szczególnie polecane przez użytkowników w danym rejonie. Wszystko dzięki specjalnemu algorytmowi odpowiadającemu za ranking wyników wyszukiwania.
Definicja pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne to najprościej mówiąc zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, by pojawiała się jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki. Ponadto, różni się ono od pozycjonowania ogólnokrajowego tym, że pozwala na wyszukiwanie pozycji jedynie z określonego obszaru, takiego jak np. województwo.
Jakie są najważniejsze zasady pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne opiera się na dwóch typach działań: on-site i off-site. Pierwsze z nich to optymalizowanie strony www za pomocą fraz i słów kluczowych pod lokalne wyniki wyszukiwania. Oznacza to m.in. umieszczanie pełnego adresu oraz nr telefonu do firmy na stronie. Działania off-site natomiast to np. umieszczanie na stronie www linków pochodzących z innych witryn. W ten sposób można zwiększyć parametry zaufania, a więc pozycję w wyszukiwanych propozycjach.
Google Moja Firma - kluczem do sukcesu
Kolejnym elementem pozycjonowania lokalnego będzie utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. W jakim celu się to robi? Odpowiednia jej optymalizacja sprawi, że zwiększą się szanse na znalezienie naszej strony przez klienta szukającego produktów lub usług przy pomocy odpowiednich fraz wpisywanych do wyszukiwarki. Dodatkowo, warto wykorzystać również Google Maps, gdzie będzie można szybko znaleźć naszą firmę.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?
Ten sposób pozycjonowania przede wszystkim pozwala na dotarcie do zawężonej, lokalnej grupy odbiorców. Są to zazwyczaj klienci, którzy potrzebują dokładnie tej usługi/produktu, które oferuje dana firma. Ponadto, dzięki ograniczonemu zasięgowi, firma staje się bardziej wyeksponowana na rynku lokalnym, a co za tym idzie, buduje się określoną świadomość marki.
Wady
Do podstawowej i prawdopodobnie jedynej wady pozycjonowanie lokalnego, która dla niektórych wydawać się może też zaletą, jest ograniczony zasięg. Sprowadza się on jedynie do lokalnego obszaru, który dzięki szybkim efektom promowania strony www, wkrótce może okazać się za mały.
Różnice pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnokrajowym
Przede wszystkim pozycjonowanie ogólnokrajowe pozwala na dotarcie do znacznie większej grupy odbiorców niż lokalne. Wiąże się to jednak również ze znacznie większym nakładem finansowym oraz dłuższym oczekiwaniem na pożądane efekty.
Dla kogo będzie to najlepsza opcja?
Pozycjonowanie lokalne to najlepsza propozycja przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pragną niewielkim kosztem, przy małej konkurencyjności, w szybkim czasie zbudować lokalną rozpoznawalność swojej marki.
Co to znaczy \"przy sprzyjających warunkach\", kiedy coś takiego słyszę to omijam taką firmę szerokim łukiem. Wezmą pieniądze za pośrednictwo, a potem ja będę zwracała dotację. I kojarzę tego człowieka, był kiedyś pracownikiem funduszu.
Monika
2025-12-21 22:54:16
Proponuję, podnieść podatki i pensje wójtom burmistrzom i radnym. Podnieść ceny domów i mieszkań. Zdechniecie i wcale mi was nie żal.
Prawda
2025-12-21 12:00:21
Panie radny Salamucha tyle wysiłku Pan włożył w ten wniosek, że trzeba było aż artykuł w prasie zamieścić? Teraz to z czystym sumieniem może Pan dietę radnego co miesiąc pobierać. Żenada
Tomasz
2025-12-20 09:55:17
A co wielce szanowni hrabiowie zrobili dla rozładowania korków w Szczytnie np:przy przejeździe kolejowym.Ja wiem zaraz powiecie że się nieda ,to proszę ruszyć w Polskie i zobaczyć jak w wielu miastach to rozwiązano.A nie podnosicie trupa z zamrażarki za trzydzieści milionów.
Marek
2025-12-20 08:32:58
Wieża ratuszowa dobrze \"brała\" jako obiekt atrakcji turystycznej jak była pod opieką muzeum w Szczytnie. Bo się zajmowali nią ludzie, którzy się na tym znali. Ale jak to amatorzy - wywalają otwarte drzwi..
Taki sobie czytelnik
2025-12-18 15:58:52
nawet okna mają zabytkowe
że tak powiem
2025-12-17 23:18:26
A co z rewitalizacja Parku Andersa???
Ja
2025-12-17 22:12:37
Nie jestem fanem nowego włodarze z Myszynca ale skoro już radni wydali na to zgodę niech robią. Pewnie będzie ładniej niż jest. Kwestia na jak długo nie zrobimy przez to innych inwestycjo bo to nam turystów na pewno nie przyniesie. Takie wieże są w innych miejscach i tłumów tam nie ma. Nikt z Wloszczowej nie przyjedzie gapic się na Szczytno z lotu ptaka. Poza tym mamy wieże w ratuszu ktora jakoś slabo funkcjonuje a ma te same walory. Noji kwestia odrapanej obok szkoły...
Jan
2025-12-17 05:02:18
Jak zwykle to jest potrzebne tylko nie przy moim domy. To niech Ci wlasciciele domów dojeżdżają autobusami elektrycznymi do pracy i nie smrodzą miasta, w którym mieszkam. Swego czasu powstawał pewien zakład pogrzebowy na Niepodległości. Ileż to było hałasu o to. I co? Wszyscy żyją? Da się żyć? W Rudce też były protesty ze market powstaje, market powstał, pięknie się prezentuje i służy ludziom bo mają blisko.
Kamil
2025-12-17 04:56:25
A co będzie z orlikiem, czy też zniknie bez wieści jak plac zabaw z plaży? Korzysta z niego dużo osób. Wydano dużo pieniędzy na jego wybudowanie. Kto się z tego rozliczy?
Zaniepokojona
2025-12-16 11:58:26