Można się pokusić o stwierdzenie, że obecnie bez pozycjonowania strony www, ta nie zaistnieje w internecie. Wyszukiwarka internetowa stworzona natomiast została w taki sposób, by za pomocą odpowiednich fraz i słów kluczowych, szybko znaleźć interesujące nas treści. Pozycjonowanie zaś ma za zadanie tak zoptymalizować stronę internetową, by ta pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Czym natomiast jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować?
Pozycjonowanie lokalne - jak je ugryźć?
Praktycznie każdy już zdaje sobie sprawę z tego, że Google korzysta m.in. z lokalizacji urządzeń. W jakim celu? Po to, by w wyszukiwaniach zasugerować nam na podstawie miejsca, w którym się znajdujemy, najbardziej trafne propozycje lub usługi, które są szczególnie polecane przez użytkowników w danym rejonie. Wszystko dzięki specjalnemu algorytmowi odpowiadającemu za ranking wyników wyszukiwania.
Definicja pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne to najprościej mówiąc zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, by pojawiała się jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki. Ponadto, różni się ono od pozycjonowania ogólnokrajowego tym, że pozwala na wyszukiwanie pozycji jedynie z określonego obszaru, takiego jak np. województwo.
Jakie są najważniejsze zasady pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne opiera się na dwóch typach działań: on-site i off-site. Pierwsze z nich to optymalizowanie strony www za pomocą fraz i słów kluczowych pod lokalne wyniki wyszukiwania. Oznacza to m.in. umieszczanie pełnego adresu oraz nr telefonu do firmy na stronie. Działania off-site natomiast to np. umieszczanie na stronie www linków pochodzących z innych witryn. W ten sposób można zwiększyć parametry zaufania, a więc pozycję w wyszukiwanych propozycjach.
Google Moja Firma - kluczem do sukcesu
Kolejnym elementem pozycjonowania lokalnego będzie utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. W jakim celu się to robi? Odpowiednia jej optymalizacja sprawi, że zwiększą się szanse na znalezienie naszej strony przez klienta szukającego produktów lub usług przy pomocy odpowiednich fraz wpisywanych do wyszukiwarki. Dodatkowo, warto wykorzystać również Google Maps, gdzie będzie można szybko znaleźć naszą firmę.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?
Ten sposób pozycjonowania przede wszystkim pozwala na dotarcie do zawężonej, lokalnej grupy odbiorców. Są to zazwyczaj klienci, którzy potrzebują dokładnie tej usługi/produktu, które oferuje dana firma. Ponadto, dzięki ograniczonemu zasięgowi, firma staje się bardziej wyeksponowana na rynku lokalnym, a co za tym idzie, buduje się określoną świadomość marki.
Wady
Do podstawowej i prawdopodobnie jedynej wady pozycjonowanie lokalnego, która dla niektórych wydawać się może też zaletą, jest ograniczony zasięg. Sprowadza się on jedynie do lokalnego obszaru, który dzięki szybkim efektom promowania strony www, wkrótce może okazać się za mały.
Różnice pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnokrajowym
Przede wszystkim pozycjonowanie ogólnokrajowe pozwala na dotarcie do znacznie większej grupy odbiorców niż lokalne. Wiąże się to jednak również ze znacznie większym nakładem finansowym oraz dłuższym oczekiwaniem na pożądane efekty.
Dla kogo będzie to najlepsza opcja?
Pozycjonowanie lokalne to najlepsza propozycja przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pragną niewielkim kosztem, przy małej konkurencyjności, w szybkim czasie zbudować lokalną rozpoznawalność swojej marki.
Mistrzostwo świata to tekst \"poprzednia władza nie zostawiła żadnych strategicznych projektów...\" - A kto w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miejskiej, czyli kto był ta poprzednią władzą?, bo pan oczywiście nie był radnym i o niczym nie decydował... (chociaż faktycznie Pan miał najwięcej nieobecności ze wszystkich w Radzie..) Jak co wybory będą wybierani ci sami ludzie to faktycznie nigdy nic się nie zmieni????
Sumienie
2024-12-22 17:19:11
A ile to Jarosław dał na nagrody ze swojej kieszeni???
Dobroczyńca za nasze pieniądze
2024-12-21 16:36:16
Tyle kamer w mieście a policja jak zawsze liczy na łatwiznę.
2024-12-21 15:11:26
Żuchowski który wzial działkę większą niż 1 zl za jej sprzedaż plus uwczesi radni ktoryz pozwolili na to, powinni za to odpowiadać i pokrywać koszty. Cwaniak pasie się na pisowskim ptasim mleczku bezkarnie. Druga sprawa skoro inwestor się nie wywiązał to powinna zostać już dawno zwrócona miastu. Gorska i Mańkowski także powinni ponieść konsekwencje. W tym miescie zwsze becdzie ch...nai poniewaz zawsze ktos bedzie czyimś kolegą bądź sprzeda się za czapkę gruszek. Dobro miasta nie istnieje istniej dobro kieszeni i stołków
fiku miku
2024-12-21 13:18:37
Jestem DUMNY!!!Pozdrawiam
Mariusz Pozdzial
2024-12-21 05:28:13
Hehehe
2024-12-21 02:59:54
Przecież tu śmierdzi przekrętem na odległość. Niech odpowiednie służby się tym zajmą.
Robert
2024-12-20 13:01:20
Ten blok to tragedia rakotwórcza tragedia.
Rafał K
2024-12-19 22:16:19
Droga gminna Dźwiersztyny-Narajty nieprzejezdna(odcinek 2,5 km) objazd 15km macie co świętować. WSTYD dla radnej i burmistrza!!!!!!
Kiedy to się zmieni?
2024-12-19 17:57:15
Nie miasto sprzedało wieżę tylko niejaki Żuchowski (będący w tym czasie burmistrzem miasta) działający na szkodę miasta, sprzedał wieżę za 1,00 zł (jeden złoty). Teraz miasto powinno wytoczyć mu proces o niegospodarność, niech odkupi straszydło (wieżę) za swoje pieniądze. Albo jego majątek zlicytować a uzyskane środki przeznaczyć na wykup wieży.
Jan
2024-12-19 17:11:37