Sobota, 26 Kwiecień
Imieniny: Jarosława, Marka, Wiki -

Reklama


Reklama

Lotnisko, jak z bajki, czyli test świateł


Testowanie świateł nawigacyjnych rozpoczęto ok. godz. 20. Każde lotnisko użytku publicznego zobowiązane jest do wyposażenia obiektu w oświetlenie nawigacyjne, które służy do naprowadzania statku pow...


  • Data:

Testowanie świateł nawigacyjnych rozpoczęto ok. godz. 20. Każde lotnisko użytku publicznego zobowiązane jest do wyposażenia obiektu w oświetlenie nawigacyjne, które służy do naprowadzania statku powietrznego na drogę startową. Światła charakteryzują się barwą: na progu drogi startowej – zielone, na końcu drogi startowej – czerwone, na podejściu do lądowania oraz na krawędziach drogi startowej co 30 metrów – białe. Światła nawigacyjne uruchamiane są przed każdym podejściem do lądowania niezależnie od pory dnia i nocy. W przypadku braku dopływu prądu po niespełna 15 sek. pracę rozpocznie awaryjny system zasilania. Na podejściu zasadniczym tj. 900 m od progu drogi startowej znajdują się światła ALPA ATA wskazujące kierunek podejścia do drogi startowej, ponadto system informacji świetlnej PAPI, który informuje pilota pod jakim kątem podchodzić do lądowania. System oświetlenia podejścia kategorii I w Porcie Lotniczym Olsztyn – Mazury jest jednym z elementów podlegających certyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego, a jego koszt to ok. 5 mln zł netto.


Reklama

Reklama

style="margin-bottom: 0cm;"> 

Fot. „Materiał promocyjny: Port Lotniczy Olsztyn-Mazury”



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama