Szczycieńscy policjanci ostrzegają! Pojawiła się nowa metoda oszustwa internetowego tzw. „metoda na pracownika banku”. Kontaktuje się z nami rzekomy przedstawiciel banku, w którym posiadamy konto oszczędnościowe. Informuje nas, że prawdopodobnie padliśmy ofiarą przestępstwa. Poleca zalogować się na konto i ściągnąć specjalną aplikację, która ułatwi nam zarządzanie środkami pieniężnymi. W tym momencie na naszych oczach zaczyna dochodzić nawet do kilkunastu transakcji, a z naszego konta błyskawicznie znikają pieniądze.
W ciągu ostatnich dwóch dni (17-18.02.21r.) szczycieńscy policjanci przyjęli, aż trzy zawiadomienia o popełnionych przestępstwach, dotyczących oszustw internetowych.
- Trzech mieszkańców naszego powiatu padło ofiarą oszustów wykorzystujących nową metodę na tzw. „pracownika banku” - wyjaśnia sierżant Izabela Cyganiuk ze szczycieńskiej policji. - W słuchawce telefonu usłyszeli głos kobiety, która przedstawiła się jako pracownica baku, w którym osoby pokrzywdzone posiadały konta oszczędnościowe. Kobieta poinformowała pokrzywdzonych, że prawdopodobnie padli oni ofiara oszustwa internetowego. Poleciła natychmiast ściągnąć wskazaną aplikację i zalogować się na swoje konta. Po ściągnięciu aplikacji, na ekranie zaczęły pokazywać się im tzw. „dymki” konwersacji. Otrzymali oni również informację, że na ich telefon zaczną niebawem przychodzić informację o dokonanych transakcjach. Po otrzymaniu pierwszego smsa, należy wiadomość skopiować i wrzucić do „dymku” konwersacji. Po wykonaniu tej czynności na ich kontach zaczęło dochodzić do licznych transakcji, a na ich oczach, z konta znikały pieniądze.
Metody na tzw. „Blika” jest już dosyć znana, jednak nadal dochodzi do sytuacji, kiedy mieszkańcy naszego powiatu padają ofiarą oszustów, którzy ją wykorzystują.
- Wczoraj (18.02.21r.) do szczycieńskiej komendy zgłosił się młody mężczyzna, który oświadczył, że nieznana mu osoba włamała się na jego konto, które posiada na pewnym portalu społecznościowym - relacjonuje policjantka. - Następnie za pośrednictwem komunikatora rozesłała do jego znajomych informację z prośbą o udzielenie pożyczki poprzez udostępnienie Blika do płatności internetowej. Niestety, ale dwójka znajomych dała się nabrać i udostępniła „oszustowi” kod.
Pięcioro pokrzywdzonych mieszkańców naszego powiatu w ciągu zaledwie dwóch dni straciło pieniądze o łącznej kwocie blisko 55 tys. złotych. Policjanci apelują! Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, czy za prośbą o pomoc finansową, nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiści ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy.
- Apelujemy również o zachowanie szczególnej ostrożności zarówno w rozmowach telefonicznych z nieznanymi osobami, które chcę uzyskać dostęp do naszych danych osobowych, loginów, pinów - przestrzega sierżant Cyganiuk. - Pamiętajmy! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS.
Rozłącz się i daj sobie czas na chwilę namysłu! Nie daj się ponieść emocjom! Oszustowi właśnie na tym zależy, abyś działał pod presją, bo wtedy nie będziesz myślał racjonalnie.
Upewnij się w swoim banku, czy rzeczywiście osoba o takim imieniu i nazwisku pracuje w tej siedzibie. Bądź czujny! W tej sytuacji Twoje bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od Ciebie i Twojego działania!
Dlaczego usunięto komentarze? Czyżby nie wpisywały się w jedynie słuszną narrację?
Wiesław Nosowicz
2025-07-30 14:57:43
to jest łatanie dziury łatą a nie zabezpieczenie , a prowizorka będzie trwać latami aż budynek sam się rozleci
zdysk
2025-07-30 14:06:51
Mogłaby się wreszcie skończyć moda na te \"Q\", jako uzupełnianie polskich wyrazów. Nadmieniam, że \"Q\" może zakończyć się także rwą - oczywiście kulszową. To jednak zaśmiecanie języka. Może za mało rozwinięty słownik mowy ojczystej? Pamiętacie o określeniu funkcjonującym swego czasu o rodakach w krajach anglosaskich - w wersji fonetycznej podaję - q\'pipl (people)?
Śmieszek
2025-07-30 12:38:00
pamietaj ze to sluzba
jery
2025-07-29 20:40:29
I można za milion a nie za kilkanaście?
Bartek
2025-07-29 19:55:04
Świetna obsługa. Cierpliwość do pacjentów i zawsze wszystko dobrze wytłumaczone.
Viola
2025-07-29 14:28:22
Za takie pieniądze to można całą wodę w jeziorze wymienić na Muszyniankę. A tak serio serio, to ani słowa o kanale łączącym jeziora. Zasypią go, żeby się nowa zdrowa czysta ekologiczna woda nie mieszała z tą inną wodą? I czy nasze, szczycieńskie firmy zarobią na tym? Bo może być tak, że dostaliśmy te pieniądze, aby konkretna firma zgarnęła te pieniądze.
jans
2025-07-29 13:16:31
Fafernuchy i wycinanki to zdecydowanie kurpiowska tradycja. Kiedyś może z osiedleńcami docierała na Mazury.
małpa
2025-07-29 12:24:31
Feminizacja zawodu nauczyciela jest fatalna, zadziobią cię, bo nie piłaś kawki z koleżankami na przerwach, nie robiłaś z nimi na drutach i nie dzielisz się przepisami na jakieś ciasto, czy potrawkę, itp., itd. Boją się, bo usadziły się Panie na swych grzędach i obawiają się \"przesadzeń\".
Taki sobie czytelnik
2025-07-28 15:39:20
Stefcio doznał porażki i to kolejnej.
Rafi
2025-07-28 12:40:41