Dobra wiadomość dla mieszkańców Szczytna i okolic. Trasa kolejowa łącząca miasto z Ostrołęką ma szansę na kompleksową modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla linii nr 35, co stanowi kluczowy krok w kierunku poprawy transportu pasażerskiego i towarowego między Mazowszem a Warmią i Mazurami.
Prace analityczne obejmą dwa strategiczne odcinki: Chorzele – Szczytno oraz Ostrołęka – Grabowo o łącznej długości 40 km. Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu pociągów oraz dostosowanie infrastruktury do aktualnych potrzeb przewoźników.
W ramach projektu wykonawca przeprowadzi analizę wariantów inwestycyjnych, oszacuje koszty i korzyści, a następnie przedstawi najkorzystniejsze rozwiązanie. Jednym z kluczowych aspektów będzie poprawa połączeń Szczytna z innymi liniami kolejowymi, w tym:
Linią nr 747 w kierunku przystanku Szymany Lotnisko,
Linią nr 225 w zakresie stacji Wielbark,
Linią nr 219 w zakresie stacji Szczytno,
Linią nr 29 prowadzącą do Ostrołęki i dalej do Tłuszcza.
Dzięki tym działaniom Szczytno może stać się ważnym punktem przesiadkowym i logistycznym na mapie regionu.
W 2023 roku, po 22 latach przerwy, mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Przebudowano wówczas 4 stacje i 5 przystanków, dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne perony, nowoczesne oświetlenie i stojaki rowerowe sprawiły, że kolej stała się atrakcyjną alternatywą transportową.
Dzięki inwestycji wartej 347 mln zł, współfinansowanej z funduszy unijnych, podróżni zyskali bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenie.
Również w ubiegłym roku udało się przywrócić ruch pasażerski na trasie Chorzele – Wielbark. Wymieniono podkłady, naprawiono perony i unowocześniono sterowanie ruchem, co zwiększyło przepustowość szlaku Ostrołęka – Szczytno. Koszt prac wyniósł 45 mln zł.
Dokumentację przedprojektową przygotuje firma IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość kontraktu wynosi 2,537 mln zł netto, a jego realizacja potrwa do lutego 2027 roku.
Modernizacja linii nr 35 oznacza skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie liczby połączeń i poprawę przewozu towarów. Szczytno może zyskać nie tylko lepsze skomunikowanie z innymi miastami, ale także impuls do rozwoju gospodarczego.
Szczytno od lat walczy o lepszą infrastrukturę kolejową. Dzięki podjętym działaniom miasto może stać się ważnym węzłem komunikacyjnym regionu. Czy modernizacja trasy kolejowej Ostrołęka – Szczytno otworzy nowe możliwości dla mieszkańców i przedsiębiorców? Odpowiedź poznamy w kolejnych latach.
Bardzo dobrze a lewactwo wyję!
Marek
2025-09-16 20:48:19
Ja to czekam na obiecany przez burmistrza park linowy
Bartek
2025-09-16 20:05:08
No i super, tylko wspierać
Gość
2025-09-16 18:09:46
Ci powiedzmy znani się lansują i to jest obopólna korzyść. Wszystkie te panie startowały w wyborach samorządowych, ale się nie powiodło. Więc pewnie w ten sposób próbują się pokazać szerszemu gronu wyborców.
Mieszkanka
2025-09-16 14:00:37
A potem Jurand trafił w dyby, przy których się dał sfotografować. Szkoda, że nie wtedy, kiedy w te dyby dał się zakuć. Bo te dyby to jak strzelba w spektaklu teatralnym, ze ona musi wybuchnąć. No to co z tymi dybami?
Śmieszek
2025-09-16 13:59:29
Chyba musze sie wziac za swoje piersi....
Ewelina
2025-09-16 11:23:59
głosuję na projekt obywatelski - fontanna multimedialna.
Anna.Sz
2025-09-16 10:59:32
A ten killerpiesek to taki słodziak, że bez smyczy po lesie lata zapewne...
Kamil
2025-09-16 05:00:43
Wszystko ok tylko znowu trzeba się wspierać osobami powiedzmy znanymi. To jak w poprzednim konkursie wygrał projekt radnego. Swoją drogą to czekam aż ten park po prostu z czasem zarosnie bo taki lis go chyba raczej czeka. Myślę że zwykli obywatele, którzy nie są jakoś tam powiedzmy medialni po prostu mimo iż mają fajne pomysły, dlatego nie zgłaszają pomysłów. Po prostu zniechęcili sie
Romek
2025-09-16 04:47:23
Kiedyś mieszkańcy bali się pary wodnej i zrezygnowali z kolei.
Gabi
2025-09-15 16:51:39