Dobra wiadomość dla mieszkańców Szczytna i okolic. Trasa kolejowa łącząca miasto z Ostrołęką ma szansę na kompleksową modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla linii nr 35, co stanowi kluczowy krok w kierunku poprawy transportu pasażerskiego i towarowego między Mazowszem a Warmią i Mazurami.
Prace analityczne obejmą dwa strategiczne odcinki: Chorzele – Szczytno oraz Ostrołęka – Grabowo o łącznej długości 40 km. Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu pociągów oraz dostosowanie infrastruktury do aktualnych potrzeb przewoźników.
W ramach projektu wykonawca przeprowadzi analizę wariantów inwestycyjnych, oszacuje koszty i korzyści, a następnie przedstawi najkorzystniejsze rozwiązanie. Jednym z kluczowych aspektów będzie poprawa połączeń Szczytna z innymi liniami kolejowymi, w tym:
Linią nr 747 w kierunku przystanku Szymany Lotnisko,
Linią nr 225 w zakresie stacji Wielbark,
Linią nr 219 w zakresie stacji Szczytno,
Linią nr 29 prowadzącą do Ostrołęki i dalej do Tłuszcza.
Dzięki tym działaniom Szczytno może stać się ważnym punktem przesiadkowym i logistycznym na mapie regionu.
W 2023 roku, po 22 latach przerwy, mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Przebudowano wówczas 4 stacje i 5 przystanków, dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne perony, nowoczesne oświetlenie i stojaki rowerowe sprawiły, że kolej stała się atrakcyjną alternatywą transportową.
Dzięki inwestycji wartej 347 mln zł, współfinansowanej z funduszy unijnych, podróżni zyskali bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenie.
Również w ubiegłym roku udało się przywrócić ruch pasażerski na trasie Chorzele – Wielbark. Wymieniono podkłady, naprawiono perony i unowocześniono sterowanie ruchem, co zwiększyło przepustowość szlaku Ostrołęka – Szczytno. Koszt prac wyniósł 45 mln zł.
Dokumentację przedprojektową przygotuje firma IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość kontraktu wynosi 2,537 mln zł netto, a jego realizacja potrwa do lutego 2027 roku.
Modernizacja linii nr 35 oznacza skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie liczby połączeń i poprawę przewozu towarów. Szczytno może zyskać nie tylko lepsze skomunikowanie z innymi miastami, ale także impuls do rozwoju gospodarczego.
Szczytno od lat walczy o lepszą infrastrukturę kolejową. Dzięki podjętym działaniom miasto może stać się ważnym węzłem komunikacyjnym regionu. Czy modernizacja trasy kolejowej Ostrołęka – Szczytno otworzy nowe możliwości dla mieszkańców i przedsiębiorców? Odpowiedź poznamy w kolejnych latach.
czy wy nie możecie obyć się bez tych SRÓTÓW ?
że tak powiem
2025-07-14 11:23:38
Zanim coś tam za te miliony powstanie, to już tego rządu i zachwyconej wiceminister dawno nie będzie. To raz. A dwa, to juz widzę te tłumy mieszkańców walące do galerii za 18 milionów zlotych.
wolf
2025-07-14 09:17:07
Czy to nie Jarosław Matłach pseudo ,,Jery\" powinien wydać oświadczenie w tej sprawie i wyjaśnić powód sprzedaży internatu za złotówkę .
Rafi
2025-07-11 10:20:55
A czemu nie było prokuratora? Gdyby mój dach przez zaniedbania gdzieś na chodnik spadł, to już bym siedział. Obywateli w niebieskich ciuszkach prawo NIE DOTYCZY?
Ciekawski
2025-07-11 09:58:40
,,seniora\"- zmień zioła i proszki
Jerry
2025-07-11 08:08:57
Budynek się wali, ale dupokrytka jest. Kwity sie zgadzają, a to najważniejsze.
dr
2025-07-10 12:09:46
Wystarczy spojrzeć kto zasiada w radzie i już wszystko jasne. Żenada.
Tomasz
2025-07-10 10:52:17
Matłach powinien za to odpowiadać !
Rafi
2025-07-10 10:50:31
Na moich oczach zaczęło się to walić. Wyglądało to jakby cały budynek miał runąć. Mało brakowało do tragedii. Wstyd dla Miasta i akademii. Wstyd. Kiedyś stanie się tragedia.
Ridż
2025-07-10 08:52:30
No takie zaniedbanie jest chyba karalne? Prawda?
Zatroskany
2025-07-10 07:35:46