We wtorek, 8 listopada w Szymanach została podpisana umowa o współpracy pomiędzy Warmia i Mazury Sp. z o.o., operatorem Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury a Welcome Airport Services – największym pod względem liczby obsługiwanych przewoźników agentem handlingowym w Polsce. Współpraca dotyczy usług cargo świadczonych na warmińsko-mazurskim lotnisku.
Strony umowy reprezentowali: Marcin Osowski – wiceprezes zarządu Welcome Airport Services i Jarosław Rogowski dyrektor pionu cargo oraz Wiktor Wójcik – prezes zarządu spółki portu lotniczego Warmia i Mazury Sp. z o.o.
Welcome Airport Services działa w branży lotniczej od dwudziestu pięciu lat, posiada ponad pięćdziesięciu aktywnych klientów oraz własną Agencję Celną. Oddziały Welcome Cargo są̨ obecne na Lotnisku Chopina w Warszawie, portach lotniczych w Krakowie, Gdańsku, Szczecinie oraz Łodzi.
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury świadczy usługi w obszarze cargo od października 2021 roku. Spółka Warmia i Mazury posiada Certyfikat Agenta Obsługi Naziemnej (AHAC) oraz Status Zarejestrowanego Agenta, co pozwoliło na dodanie Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury do sieci transportowej RFS (Road Feeder Service) jako tzw. punktu wejścia do bezpiecznego łańcucha dostaw przesyłek lotniczych. Umożliwia to lokalnym producentom i eksporterom wysyłkę produktów drogą lotniczą, odprawienie i nadanie przesyłek cargo na miejscu w Szymanach. Dzięki temu stają się przesyłką lotniczą nawet jeżeli pierwszą część podróży pokonują na kołach.
- Z optymizmem patrzę na rozwój Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury oraz jego rolę w budowaniu regionalnej gospodarki. Wydarzenia takie jak dziś potwierdzają, że Warmia i Mazury i położone tutaj lotnisko są atrakcyjne biznesowo i stwarzają optymalne warunki do rozwoju dla wielu przedsiębiorców. Jestem pewien, że współpraca z Welcome Airport Services w obszarze cargo, otworzy przed naszym portem lotniczym nowe możliwości – powiedział Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.
Współpraca Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury oraz Welcome Airport Services oparta jest na nowatorskiej formule, pozwalającej na włączeniu lotniska do sieci sprzedażowej Welcome Cargo, przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej i autonomicznej struktury obsługi naziemnej portu.
- Nawiązanie współpracy z partnerem takim jak Welcome Airport Services to dla nas znaczący krok do przodu. Rozwijamy sektor usług cargo w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury w oparciu o renomowanego agenta handlingowego z wieloletnim doświadczeniem, co z pewnością wzmocni naszą pozycję w tym segmencie. Jesteśmy jednym z najmniejszych regionalnych portów lotniczych w kraju, jednak mamy ogromny potencjał i bardzo cieszy mnie to, że nasz partner – Welcome Airport Services, również go dostrzegł. Jestem przekonany, że na naszej współpracy zyskają przede wszystkim lokalni producenci z Warmii i Mazur a także Podlasia, którzy już sukcesywnie korzystają z usług cargo na lotnisku Olsztyn-Mazury, wysyłając swój regionalny towar m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy USA. Wsparcie Welcome Cargo doda skrzydeł nie tylko nam jako lotnisku, ale również lokalnym przedsiębiorcom – powiedział Wiktor Wójcik, prezes zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o.
- Olsztyn-Mazury to kolejny port lotniczy po Łodzi, który docenił naszą firmę i wymyśloną przez nas nowatorską formułę współpracy w obszarze cargo, zgodnie z którą port lotniczy zachowuje autonomię decyzyjną i odrębną strukturę, a Welcome Cargo dzieli się swoją marką, systemami, cennikami oraz kompetencją. Region Warmii i Mazur to nie tylko turystyka żeglarska, ale również wielu producentów najwyższej jakości żywności o krótkim terminie spożycia, takich jak kawior, produkty mleczne czy egzotyczne ryby. Taki towar może trafiać do konsumentów na całym globie wyłącznie dzięki transportowi lotniczemu, którego organizatorem stajemy się w Olsztynie-Szymanach my – podsumował Marcin Osowski, wiceprezes Welcome Airport Services.
Możliwości Welcome AS w zakresie obsługi towarów drogą lotniczą praktycznie na całym świecie oraz potencjał gospodarczy regionu Warmii i Mazur z całą pewnością przełożą się na atrakcyjną i stabilną ofertę logistyczną dla północno-wschodniej Polski.
Uważam, że to zły pomysł z kilku powodów. Turbiny wiatrowe mogą zaszkodzić lokalnym zwierzętom, szczególnie ptakom. Hałas z turbin może również zakłócać życie dzikich zwierząt i wpływać na zdrowie mieszkańców. Koszt budowy farmy wiatrowej jest ogromny, a nie jest jasne, kto pokryje te wydatki. Miasto może otrzymywać pieniądze z farmy, ale koszty inwestycji i utrzymania mogą przewyższać korzyści finansowe. Żywotność turbin wynosi około 20-25 lat, a łopaty wirników, które są trudne do przetworzenia, muszą być wymieniane co 10-15 lat, co generuje dodatkowe koszty. Budowa farmy wiatrowej wiąże się z dużą ingerencją w naturalne środowisko, w tym wycinką drzew i zmianą krajobrazu. Proces produkcji i instalacji turbin wiatrowych generuje również emisje CO2, co może negatywnie wpływać na środowisko. Energia wiatrowa jest jedną z najdroższych form energii odnawialnej, a koszt budowy instalacji wiatrowych w Polsce wynosi od 5 do 7 milionów złotych za 1 MW. Po 30 latach, kiedy turbina już nie nadaje się do użytku, właściciel gruntu zostaje z problemem sam. Jak można zauważyć u naszych sąsiadów, firmy odpowiedzialne za farmy wiatrowe często przestają istnieć po 30 latach, pozostawiając właścicieli gruntów z problemem utylizacji turbin. A jak ktoś nie daje wiary w to, co mówię, to proszę kliknąć w link poniżej. Jest tam wykład profesora Bartoszewicza, proszę obejrzeć do końca i samemu wyciągnąć wnioski. I teraz proszę się zastanowić, co po 30 latach zostawiamy dla swoich dzieci... https://www.facebook.com/wolna.brama.morawska/videos/941672928092394/ Jak link nie diala, to prosze skopiowac i wkleic w Goole.
Mariusz
2025-05-09 09:37:38
Odciąć prąd, niech przy lampach naftowych siedzą, wtedy będzie ekologicznie!!!!!!!
Jan
2025-05-08 11:31:47
Szkoda że wójt nie był taki bystry w działalności stowarzyszenia \"Helper\".
kozaostra
2025-05-08 06:28:24
W dziesiątkę Kozaostra, świetnie to napisałeś. W całym tym gronie, tzw. polskich kandydatów, jest tylko jeden Polak, i na niego właśnie zagłosuję. Zapewne wówczas \"rządzący wspólnie z miłościwie nam panująca UE, zorganizuje nam wariant Rumuński, ale już będzie po ptakach, jak w Rumunii. Szczęść Boże.
Polak
2025-05-07 21:18:42
a może wybieg dla kotów ?
goofi
2025-05-07 20:52:39
musze kupic bilety na koncerty na plazy czy na wejscie w ktorakolwiek ze stref?
MatiS
2025-05-07 20:42:53
a może na łące przy drodze wylotowej na Rozogi więcej miejsca i za miastem hałas
zdysk
2025-05-07 08:34:48
Prawdziwy kandydat na prezydenta będzie straszony sądami i więzieniem. Bo tak będą się bali rządzący tego zwycięstwa jego. Tu jest Polska!
kozaostra
2025-05-07 07:46:28
Wybór na kryterium najniższej ceny? To jak ten amfiteatr wykonają?...
Jan
2025-05-07 04:58:06
Mam nadzieję że nie znajdą chętnego. Chcą nam zniszczyć taki fajny park. W sezonie ludzie robią sobie tam pikniki, ćwiczą no i co najważniejsze zabetonują kolejny teren zielony.
Stop amfiteatrowi
2025-05-06 21:31:01