PROMOCJA. Zakład Usług Transportowych Mirosław Głażewski to firma rodzinna, która działa na naszym rynku od 1996 rok. Założył ją i nadal prowadzi Mirosław Głażewski. Zaczynał od... starej koparki. Dziś firma ma na swoim koncie około 450 km wybudowanych dróg, przerobiła około miliona ton kruszywa, a ostatnio zaangażowała się w budowę ścieżki pieszo-rowerowej na starym nasypie kolejowym na trasie Szczytno – Biskupiec, która ma ożywić turystycznie nasz powiat.
450 km dróg, milion ton kruszywa to robi wrażenie...
Nie sądziłem, że aż tyle się tego uzbierało. Przyznam, że i na mnie robią te dane wrażenie.
Nie spyta pan skąd je mam?
Nie, bo wiem. Zapewne od mojej córki, która tak jak i ja, żyje tą firmą i skrupulatnie wszystko zlicza. Jest dla mnie bardzo dużym wsparciem. Ale nie ona jedyna, bo w firmie pracuje też syn, który nadzoruje budowy. Są w niej już też mój zięć i wnuk.
Pana firma działa od maja 1996 roku. Jest to jedna z najstarszych firm w naszym powiecie. Jakie były początki?
Trudne (śmiech), bo wymagały odwagi i decyzji.
To znaczy?
Pracowałem jako operator koparki. Firma, w której byłem zatrudniony, zaczęła wyprzedawać sprzęt. Odkupiłem koparkę, na której pracowałem i tak się wszystko zaczęło. Poszedłem na swoje. Świadczyłem usługi przy budowach kanalizacji, czy wodociągów. Koparka, z którą zaczynałem stoi nadal na placu firmy. Ona już jednak odpoczywa. Ja pracuję dalej.
Czym dokładnie zajmuje się pana firma?
Zakres działania jest spory, ale główne tematy to budowa dróg i sprzedaż kruszywa pod drogi, czy place. Wynajmujemy też sprzęt oraz świadczymy nim usługi.
Zaczynał pan od koparki, a dziś czym dysponuje pana firma?
Bez specjalistycznego sprzętu trudno byłoby funkcjonować w dzisiejszych realiach, ale najważniejsi zawsze są ludzie. Do 2000 roku pracowałem właściwie sam, potem firma zaczęła się rozwijać. I jak to w rodzinnych biznesach bywa najpierw pomagali mi najbliżsi: synowie i córka, którzy są ze mną do dziś. Potem trzeba było już zatrudniać pracowników. Dziś pracuje ich około 20, a czasem bywa, że i więcej. Na bieżąco inwestujemy też w sprzęt. Dziś mamy różnego rodzaju maszyn i pojazdów ponad 40 sztuk. Świadczymy usługi głównie na terenie powiatu szczycieńskiego. W 2008 roku w Nowym Gizewie pobudowaliśmy obecną siedzibę naszej firmy. To naprawdę niesamowicie fajne uczucie, gdy widać ten rozwój. Daje to satysfakcję i dalszą chęć do pracy. Poza tym, ja naprawdę lubię to, co robię.
To akurat widać w pana realizacjach i opiniach pana klientów. Samorządy, instytucje, ale też osoby prywatne, którym świadczył pan swoje usługi zawsze wyrażają się na pana temat ciepło, wręcz są zadowolone, gdy pana firma wygra przetarg, czy jest podwykonawcą. Jak osiągnąć taki sukces?
Trzeba przede wszystkim szanować ludzi i uczciwie wykonywać swoją robotę, najlepiej jak się potrafi. Recepta jest prosta. Uczciwość i rzetelność.
W 2017 roku pan firma została wyróżniona Statuetką Juranda, czyli kapituła konkursu też dostrzegła w pana działaniach, to co pana kontrahenci.
Była to miła uroczystość i nie powiem, nagroda dała satysfakcję. Chyba każdy z nas lubi, gdy jego działania, praca jest doceniana, dobrze oceniana przez innych.
A z których realizacji jest pan najbardziej dumny?
Oczywiście z tych największych, mogę do nich zaliczyć przebudowę drogi wojewódzkiej nr 600 pomiędzy Kiejkutami i Orzynami, drogę ppoż dla Nadleśnictwa Korpele, budowę hali dla firmy FM Bravo...
Ale ostatnio pana firma znana jest z budowy ścieżki pieszo-rowerowej na starym nasypie kolejowym Szczytno – Biskupiec.
To chyba dlatego, że jest to bardzo medialna inwestycja. Ale wbrew pozorom jest też bardzo trudna. Chodzi o dostęp do tej ścieżki, trudno tam dojechać, manewrować sprzętem, jest wąska, nie ma podjazdów. Mimo że termin zakończenia tej budowy jest na październik robimy wszystko, aby skończyć jeszcze w sierpniu. Chciałbym, aby mieszkańcy naszego powiatu mogli z tego szlaku skorzystać jeszcze w te wakacje.
Praca, firma to jedno. Jest sukces. Pan umiał tez połączyć sukces zawodowy z rodzinnym, a to niewielu się udaje...
Rodzina zawsze była dla mnie najważniejsza. To ona wspierała mnie w początkach firmy. Najpierw synowie w niej pracowali, potem dołączyła córka, a teraz zięć i wnuk. Nie było łatwo pogodzić to wszystko, ale się udało. Jestem szczęśliwym mężem, tatą, dziadkiem, mam sześcioro wnucząt. Rodzina to moje spełnienie, bliscy dają mi motywację do dalszej pracy. Ważne było też, aby nauczyć dzieci szacunku do drugiego człowieka. Chyba mi się udało.
A marzenia? Jakie ma pan marzenia?
Chciałbym kupić 20 hektarów żwirowni, podarować ją dzieciom i przejść na emeryturę (śmiech).
Mistrzostwo świata to tekst \"poprzednia władza nie zostawiła żadnych strategicznych projektów...\" - A kto w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miejskiej, czyli kto był ta poprzednią władzą?, bo pan oczywiście nie był radnym i o niczym nie decydował... (chociaż faktycznie Pan miał najwięcej nieobecności ze wszystkich w Radzie..) Jak co wybory będą wybierani ci sami ludzie to faktycznie nigdy nic się nie zmieni????
Sumienie
2024-12-22 17:19:11
A ile to Jarosław dał na nagrody ze swojej kieszeni???
Dobroczyńca za nasze pieniądze
2024-12-21 16:36:16
Tyle kamer w mieście a policja jak zawsze liczy na łatwiznę.
2024-12-21 15:11:26
Żuchowski który wzial działkę większą niż 1 zl za jej sprzedaż plus uwczesi radni ktoryz pozwolili na to, powinni za to odpowiadać i pokrywać koszty. Cwaniak pasie się na pisowskim ptasim mleczku bezkarnie. Druga sprawa skoro inwestor się nie wywiązał to powinna zostać już dawno zwrócona miastu. Gorska i Mańkowski także powinni ponieść konsekwencje. W tym miescie zwsze becdzie ch...nai poniewaz zawsze ktos bedzie czyimś kolegą bądź sprzeda się za czapkę gruszek. Dobro miasta nie istnieje istniej dobro kieszeni i stołków
fiku miku
2024-12-21 13:18:37
Jestem DUMNY!!!Pozdrawiam
Mariusz Pozdzial
2024-12-21 05:28:13
Hehehe
2024-12-21 02:59:54
Przecież tu śmierdzi przekrętem na odległość. Niech odpowiednie służby się tym zajmą.
Robert
2024-12-20 13:01:20
Ten blok to tragedia rakotwórcza tragedia.
Rafał K
2024-12-19 22:16:19
Droga gminna Dźwiersztyny-Narajty nieprzejezdna(odcinek 2,5 km) objazd 15km macie co świętować. WSTYD dla radnej i burmistrza!!!!!!
Kiedy to się zmieni?
2024-12-19 17:57:15
Nie miasto sprzedało wieżę tylko niejaki Żuchowski (będący w tym czasie burmistrzem miasta) działający na szkodę miasta, sprzedał wieżę za 1,00 zł (jeden złoty). Teraz miasto powinno wytoczyć mu proces o niegospodarność, niech odkupi straszydło (wieżę) za swoje pieniądze. Albo jego majątek zlicytować a uzyskane środki przeznaczyć na wykup wieży.
Jan
2024-12-19 17:11:37