Niedziela, 15 Czerwiec
Imieniny: Bazylego, Elizy, Justyny -

Reklama


Reklama

Zajęli się oszustami


Tak jak zapowiadała Katarzyna Kostiuk Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie spółki o nazwie: Energetyczne Centrum z Radomia, której przedstawiciele w czasie wizyt w domach konsumentów i sprzedaży energii elektry...


  • Data:

Tak jak zapowiadała Katarzyna Kostiuk Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie spółki o nazwie: Energetyczne Centrum z Radomia, której przedstawiciele w czasie wizyt w domach konsumentów i sprzedaży energii elektrycznej stosowali praktyki niezgodne z prawem.

O „przedsiębiorczych” energetykach pisaliśmy na łamach „Tygodnika” kilkakrotnie. Teraz sprawą postanowił zająć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wszczął postępowanie przeciwko Energetycznemu Centrum z Radomia.

– Wątpliwości UOKiK wzbudziły m.in. niektóre postanowienia znajdujące się w umowach. Na praktyki Centrum skarżyli się nie tylko konsumenci i rzecznicy, ale również Urząd Regulacji Energetyki – mówi Katarzyna Kostiuk Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta.


Reklama

Wątpliwości rzeczników i UOKiK wzbudziły praktyki polegające na zastrzeganiu, w stosowanym przez Energetyczne Centrum wzorcu umowy, że w razie przekroczenia terminu uregulowania należności za usługi, spółka może obciążyć konsumenta szeregiem opłat np. 30 zł za wysłanie wezwania do zapłaty. Z sygnałów napływających do UOKiK wynika też m.in., że w przypadku zawarcia kontraktu ze spółką, konsument nie otrzymywał formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

- W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10% przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji – kwituje szczycieńska rzecznik.

Reklama

Paweł Salamucha

Fot. Paweł Salamucha



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama