Poniedziałek, 16 Czerwiec
Imieniny: Jolanty, Lotara, Wita -

Reklama


Reklama

Liczy się kreatywność


Kalendarz, strona internetowa, wizytówka czy papier firmowy? Paweł Piłat, magister sztuki i grafik komputerowy przekonuje, że za każdym razem podstawą jest nasza kreatywność, a więc oryginalny pomysł.

Reklam...


  • Data:

Kalendarz, strona internetowa, wizytówka czy papier firmowy? Paweł Piłat, magister sztuki i grafik komputerowy przekonuje, że za każdym razem podstawą jest nasza kreatywność, a więc oryginalny pomysł.

Reklama w dzisiejszych czasach jest wszędobylska – kolorowe banery wiszą w niemal każdym miejscu, poza tym ekrany diodowe i plakaty. Niektóre z nich można uznać za sztukę, ale spora część, niestety, nie ma wiele wspólnego z artyzmem, a wręcz przeciwnie – jest zwykłym kiczem.

I właśnie z takim kiczem walczą zawodowi graficy i twórcy reklam m.in. Paweł Piłat magister sztuki, który prowadzi agencję kreatywną oraz studio fotograficzne. Brał również udział w wielu wystawach, w tym międzynarodowych, kilkakrotnie prowadził też warsztaty m.in. fotografii otworkowej. – Oczywiście na pierwszym miejscu powinna stać kreatywność i ja, kiedy przygotowuję własne projekty zawsze daję sobie czas na wymyślenie czegoś oryginalnego. Niestety większość produktów jest reklamowana tak zwaną „gołą d.” – mówi grafik.


Reklama

Mimo wszystko oryginalność nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. – Nietypowe pomysły czasem nie sprawdzają się w praktyce, bo ludzie są przyzwyczajeni do pewnych schematów np. kalendarz zawsze wygląda tak samo – jakiś pejzaż i pod spodem tabelka z dniami, a przecież można inaczej – mówi z uśmiechem.

Dyplomowany grafik od niedawna mieszka w Szczytnie i tu tworzy, choć nie koniecznie na rzecz lokalnych odbiorców. Jego zdaniem, oryginalne pomysły dużo łatwiej przeforsować w dużych miastach. – W mniejszych , takich jak Szczytno, ludzie nie są tak otwarci na nowości, dlatego u nas przeważa reklama zachowawcza, bo przedsiębiorcy boją się eksperymentować – tłumaczy.

A jak jest z większymi firmami? – Niestety podobnie, nawet te duże nie dbają o kreowanie marki. To bardzo ważne, bo dzięki temu ludzie zapamiętują daną firmę. A składa się na to szereg działań m.in. spójna strona internetowa, ulotki, reklamy, papier firmowy, wizytówki, dobrze zaprojektowany logotyp, który w przyszłości pozwala na rozwój logo – mówi.

Reklama

Dlatego zdaniem pana Pawła - ważne jest, żeby projektowaniem nie zajmowali się ludzie z przypadku, ale tacy, którzy mają wykształcenie w tym kierunku, a przynajmniej niezbędne wiadomości na ten temat. – Kreatywny grafik tworzy czerpiąc z historii kultury, ale nie kopiuje, tylko sam kreuje rzeczywistość – kwituje.

Paweł Salamucha

Fot. Paweł Salamucha

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama