GDDKiA w Olsztynie otworzyła oferty w przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy blisko 34 kilometrów drogi krajowej nr 53 (DK53) na odcinku Olsztyn - Szczytno. Zainteresowane wykonaniem zadania są cztery podmioty. Najniższą cenę 4 231 200,00 zł zaproponowała firma Transprojekt Gdański, najwyższą - 5 450 745,00 zł firma Multiconsult. Budżet GDDKiA na wykonanie Studium to 5,5 mln zł.
Prace przygotowawcze do 2026 r.
Komisja przetargowa będzie oceniać złożone oferty według następujących kryteriów:
· cena - 60 proc.,
· doświadczenie zespołu projektowego - 40 proc.
Prace przygotowawcze dla rozbudowy tej drogi będą prowadzone w latach 2022-26, natomiast budowa w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-27.
Wskazania STEŚ
Celem Studium będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Będzie bezpieczniej na DK53
Rozbudowa drogi krajowej nr 53, oprócz dostosowania jej parametrów do klasy GP, będzie miała na celu poprawienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś. Poprawa bezpieczeństwa będzie osiągnięta poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53. Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów, nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.
Gabi
Bez dobrych dróg jesteśmy daleko w tyle
Kris
Powinna być jezdnia dwupsmowa w jedną i drugą stronę...Wpłynęło by to na rozwój regionu, a dla Szczytna byłaby to szansa na rozwój miasta.. Nie wiem I nie rozumiem kto czeka i wstrzymuje ten projekt....
Gabi
Oby się udało i wyprawa do Olsztyna była normalnym wyjazdem, a nie drogą wśród krzyży.
ciekawy
nie ma się czym podniecać. od projektu do realizacji długa droga. nie wierze ze cos kiedykolwiek będzie zmienione.
Jam
To będzie świetna trasa rowerowa jeśli zrobią szersze pobocze - teraz nikomu nie proponuje atrakcji rowerowych