Piątek, 6 Grudzień
Imieniny: Agaty, Dalii, Sobiesława -

Reklama


Reklama

„Badaj Jajka” - strażacy ze Szczytna zachęcają do udziału w akcji społecznej Movember


Strażacy ze Szczytna po raz kolejny dołączają do kampanii społecznej Movember, tym razem wspierając akcję „Badaj Jajka”. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat raka jądra i prostaty, które mogą dotknąć każdego mężczyznę, niezależnie od wieku czy stylu życia. Dla strażaków temat ten jest szczególnie bliski – statystyki pokazują, że są oni grupą zawodową wyjątkowo narażoną na nowotwory.



– Strażacy, choć na początku kariery wyróżniają się świetnym zdrowiem, znacznie częściej umierają z powodu chorób nowotworowych niż inne grupy zawodowe. Naszym celem jest edukowanie nie tylko samych strażaków, ale także społeczeństwa – wyjaśniają przedstawiciele szczycieńskiej komendy.

 

W ramach kampanii strażacy zapuszczają wąsy – symbol Movember – by zwrócić uwagę na problem i zachęcić mężczyzn do samobadania. Akcja nie ogranicza się jednak do symbolicznych gestów.


Reklama

 

Funkcjonariusze apelują o regularne badania i zachęcają do poświęcenia trzech minut na samobadanie jąder. Rak jądra jest jednym z najczęstszych nowotworów w grupie wiekowej 14–35 lat, ale wczesne wykrycie daje niemal stuprocentową szansę na wyleczenie.

 

Kampania „Badaj Jajka” to również wezwanie do rozmowy. Strażacy zachęcają, by temat profilaktyki nowotworowej nie był tabu w rodzinach i wśród znajomych. Im więcej osób dowie się o samobadaniu i profilaktyce, tym więcej żyć może zostać uratowanych.

Reklama

 

Więcej informacji o kampanii oraz instrukcje dotyczące samobadania można znaleźć na stronach internetowych poświęconych Movember: mundurniezbroja.pl oraz zwrotnikraka.pl.

 

Strażacy przypominają: dbajmy o zdrowie, zanim będzie za późno. Profilaktyka to klucz do długiego życia.



Komentarze do artykułu

Eryk

Żenada. Jak strażak po podstawówce może zachęcać do badań. Nie są autorytetem w tej dziedzinie. Masakra. Poza trzymaniem sikawki Nic nie potrafią.

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama