Wtorkowe (22 lutego) spotkanie informacyjne dotyczące budowy obwodnicy Szczytna zgromadziło przed komputerami wyjątkowo liczną grupę uczestników. Ich liczba była zmienna, jedni się logowali w trakcie trwania spotkania, inni odchodzili, ale sięgała blisko 140 osób. Bardzo wielu spośród zgromadzonych miało też coś do powiedzenia.
Rolę wiodącą w wirtualnym spotkaniu mieli projektant oraz szefostwo olsztyńskiego oddziału GDDKiA, czyli inwestora. I to oni zaprezentowali pokrótce założenia i przesłanki, które towarzyszyły opracowywaniu poszczególnych wariantów przebiegu przyszłej obwodnicy. Przypomnijmy, że są już cztery takie warianty, a – jak zauważali rozmówcy – będzie zapewne więcej, niewykluczone, że w efekcie uwag i wniosków, zgłoszonych podczas tego spotkania.
Tych zaś nie brakowało. Prym wiodły zastrzeżenia odnośnie do dwóch pierwszych wariantów, a głównym powodem to, że przewidują one wyburzanie istniejących zabudowań. Trudno się dziwić protestom, skoro w pierwszym wariancie likwidacji miałoby ulec aż 17 domów i kilka budynków gospodarczych.
Warianty drugi i czwarty łączyłyby się z trzema wyburzeniami (każdy), a jedynie wariant trzeci oszczędza istniejącą już zabudowę. I to właśnie na ten wariant zgadzają się zarówno mieszkańcy Nowego Gizewa, zrzeszeni już w stowarzyszeniu, jak i samorządowcy. Podczas spotkania nie brakowało jednak także wątpliwości, czy te uwagi i opinie mieszkańców zostaną wzięte pod uwagę, głównie ze względów ekonomicznych.
Według trzeciego wariantu obwodnica byłaby bowiem najbardziej oddalona od terenów mieszkaniowych, o największej długości, a co się z tym wiąże – o najwyższych kosztach budowy. Według niektórych rozmówców wypłata rekompensat za wyburzone domy, nawet wielu (przy wariancie pierwszym) byłaby dla GDDKiA bardziej opłacalna niż zwiększenie zakresu budowy.
Jakie będą ostateczne decyzje – tego nikt na razie nie wie. Gdy już do tych decyzji będzie bliżej – mają odbyć się kolejne spotkania informacyjne.
Ciągłe istnienie urzędów pracy można tłumaczyć jedynie tym, że zatrudniają osoby, które nigdzie indziej nie znalazłyby pracy. W ten sposób przyczyniają się do spadku bezrobocia. Fotoszop na zdjęciu tej pani jest zadziwi niejednego grafika.
Jego Eminencja
2025-08-20 11:07:05
Najbardziej miastem tego potrzebuje ? Przecież to jakiś żart żałosny żart!!! W mieście nie ma pracy ,nie ma zakładów młodzi uciekają ,a my róbmy sobie parki niedługo nie będzie dla kogo tych parków robić młodzi wyjadą starzy poumierają brawo burmistrz !!!
Mściciel
2025-08-20 09:46:47
ludzie uciekają ze Szczytna a oni .... - szkoda gadać
że tak powiem
2025-08-20 08:44:04
Najważniejsze to by wymienić te okropne lawki
Romek
2025-08-20 05:16:06
To może ktoś pomyśli, aby ścieżkę rowerową na Małej Bieli połączyć ze ścieżką przy ul. Piłsudskiego i z parkiem nad Małym Domowym, bo w tej chwili jest ścieżką z nikąd do nikąd.
Jans
2025-08-19 22:09:53
Sądziłem ze będą fotki Malej bieli a tu jacyś ludzie się lansują. a gdzie jest Stashka?
j23
2025-08-19 15:39:10
Pumputrack kiedyś był i się przyda się najbardziej
Tomek szukiec Fvrial
2025-08-19 14:56:00
Jak chcecie wprowadzić Orzyny do Europy, to zróbcie też drogę pieszo-rowerową. Najlepiej połączcie ją z drogą po kolei.
Mieszkaniec
2025-08-19 14:47:51
Wszyscy pochodzą z naszego województwa, natomiast kierowca Volkswagena miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych.
kozaostra
2025-08-19 13:57:25
Nie ma to jak postawić radiowóz za krzakami i mierzyć prędkość, co jest niezgodne z prawem, gdyż właściwe to radiowóz powinien być widoczny. No ale czego można się spodziewać po ludziach, bez matury...
Krzysztof M.
2025-08-19 06:33:59