Rzecz dotyczy autobusu BUS-KOMU, który rano wyjeżdża z Jedwabna, przez Nowy Dwór i Burdąg dociera do Szczytna, a po południu, o 15.30 pokonuje drogę powrotną. W znakomitej większości z tego transportu korzysta młodzież jeżdżąca do szkół w Szczytnie, a po lekcjach wracająca do domów. - Zdarzał...
Rzecz dotyczy autobusu BUS-KOMU, który rano wyjeżdża z Jedwabna, przez Nowy Dwór i Burdąg dociera do Szczytna, a po południu, o 15.30 pokonuje drogę powrotną. W znakomitej większości z tego transportu korzysta młodzież jeżdżąca do szkół w Szczytnie, a po lekcjach wracająca do domów. - Zdarzało się, że autobus tak był w Burdągu spóźniony, że odwoziliśmy dzieci do Szczytna sami, żeby były na lekcjach – słyszymy utyskiwania. - Zimą autobus nie jest ogrzewany, drzwi domykane są na sznurek, a o kierowcy wiele można powiedzieć, ale nie to, że bywa uprzejmy. Ze Szczytna powinien odjeżdżać o 15.30, a też się spóźnia.
Mimo uwag i krytyki narzekający, jak dotąd, nie zgłaszali ich bezpośrednio w firmie, aż do ostatniego poniedziałku. - Autobus dotarł do Nowego Dworu. Tam kierowca powiedział młodzieży, że zabrakło paliwa, dalej nie pojedzie, a oni niech robią, co chcą – opowiada Ryszard Dawid, który zgłosił to zdarzenie do dyżurnego ruchu. - Ten odesłał nas do prezesa, ale powiedziano nam, że go nie ma. Nie było z kim rozmawiać.
My rozmawialiśmy z wiceprezes – Iwoną Pieniuk, niezwykle zdumioną informacją o braku paliwa w połowie kursu. - To wręcz niemożliwe – podkreśliła i deklarowała sprawę wyjaśnić.
Zarówno interwencję, jak i zdarzenie w Nowym Dworze potwierdza kierownik dworca Mirosław Parda. - Nastąpiła awaria zasilania paliwem w autobusie – tłumaczy. - Kierowca powiadomił o tym dyżurnego ruchu i na miejsce został wysłany autobus zastępczy do przewiezienia uczniów. Na tej trasie kursuje autosan z 2001 roku, pojazd więc jeszcze nie taki stary, ale awaria może się przecież zdarzyć w każdym pojeździe. Nasze autobusy przechodzą przegląd techniczny co pół roku, prowadzone są wewnętrzne kontrole, m.in. dotyczące czystości.
Kontrowersyjny autobus należy do nocujących poza bazą. Kierowca mieszka akurat w Jedwabnie i rano, prosto sprzed własnego domu, rusza w trasę. Skarżący się twierdzą, że różne, mniejsze czy większe problemy związane z tym kursem, występują od około 3 lat. Kierownik natomiast podkreśla, że jest to pierwsza skarga na kierowcę i kursowanie autobusu na trasie Szczytno – Jedwabno. - Naprawdę zależy nam na dobrych relacjach z pasażerami i na tym, by świadczone przez nas usługi były wysokiej jakości. Wszelkie uwagi i skargi pasażerów są rozpatrywane, jeśli tylko do nas wpłyną. Najlepiej na piśmie – podpowiada Mirosław Parda.
Uważam, że to zły pomysł z kilku powodów. Turbiny wiatrowe mogą zaszkodzić lokalnym zwierzętom, szczególnie ptakom. Hałas z turbin może również zakłócać życie dzikich zwierząt i wpływać na zdrowie mieszkańców. Koszt budowy farmy wiatrowej jest ogromny, a nie jest jasne, kto pokryje te wydatki. Miasto może otrzymywać pieniądze z farmy, ale koszty inwestycji i utrzymania mogą przewyższać korzyści finansowe. Żywotność turbin wynosi około 20-25 lat, a łopaty wirników, które są trudne do przetworzenia, muszą być wymieniane co 10-15 lat, co generuje dodatkowe koszty. Budowa farmy wiatrowej wiąże się z dużą ingerencją w naturalne środowisko, w tym wycinką drzew i zmianą krajobrazu. Proces produkcji i instalacji turbin wiatrowych generuje również emisje CO2, co może negatywnie wpływać na środowisko. Energia wiatrowa jest jedną z najdroższych form energii odnawialnej, a koszt budowy instalacji wiatrowych w Polsce wynosi od 5 do 7 milionów złotych za 1 MW. Po 30 latach, kiedy turbina już nie nadaje się do użytku, właściciel gruntu zostaje z problemem sam. Jak można zauważyć u naszych sąsiadów, firmy odpowiedzialne za farmy wiatrowe często przestają istnieć po 30 latach, pozostawiając właścicieli gruntów z problemem utylizacji turbin. A jak ktoś nie daje wiary w to, co mówię, to proszę kliknąć w link poniżej. Jest tam wykład profesora Bartoszewicza, proszę obejrzeć do końca i samemu wyciągnąć wnioski. I teraz proszę się zastanowić, co po 30 latach zostawiamy dla swoich dzieci... https://www.facebook.com/wolna.brama.morawska/videos/941672928092394/ Jak link nie diala, to prosze skopiowac i wkleic w Goole.
Mariusz
2025-05-09 09:37:38
Odciąć prąd, niech przy lampach naftowych siedzą, wtedy będzie ekologicznie!!!!!!!
Jan
2025-05-08 11:31:47
Szkoda że wójt nie był taki bystry w działalności stowarzyszenia \"Helper\".
kozaostra
2025-05-08 06:28:24
W dziesiątkę Kozaostra, świetnie to napisałeś. W całym tym gronie, tzw. polskich kandydatów, jest tylko jeden Polak, i na niego właśnie zagłosuję. Zapewne wówczas \"rządzący wspólnie z miłościwie nam panująca UE, zorganizuje nam wariant Rumuński, ale już będzie po ptakach, jak w Rumunii. Szczęść Boże.
Polak
2025-05-07 21:18:42
a może wybieg dla kotów ?
goofi
2025-05-07 20:52:39
musze kupic bilety na koncerty na plazy czy na wejscie w ktorakolwiek ze stref?
MatiS
2025-05-07 20:42:53
a może na łące przy drodze wylotowej na Rozogi więcej miejsca i za miastem hałas
zdysk
2025-05-07 08:34:48
Prawdziwy kandydat na prezydenta będzie straszony sądami i więzieniem. Bo tak będą się bali rządzący tego zwycięstwa jego. Tu jest Polska!
kozaostra
2025-05-07 07:46:28
Wybór na kryterium najniższej ceny? To jak ten amfiteatr wykonają?...
Jan
2025-05-07 04:58:06
Mam nadzieję że nie znajdą chętnego. Chcą nam zniszczyć taki fajny park. W sezonie ludzie robią sobie tam pikniki, ćwiczą no i co najważniejsze zabetonują kolejny teren zielony.
Stop amfiteatrowi
2025-05-06 21:31:01