Poniedziałek, 28 Listopad
Imieniny: Jakuba, Stefana, Romy -

Reklama


Reklama

Technologiczny sukces Banku Spółdzielczego w Szczytnie


"Spółdzielcza Technologia Roku 2021" – to kategoria, w której Bank Spółdzielczy w Szczytnie został nagrodzony, w ramach XXV edycji Krajowego Rankingu "Wyróżniające się banki spółdzielcze", a banków takich w Polsce jest circa 500. W poszczegółnych kategoriach są zwykle wyróżniane trzy banki, zatem przy takiej konkurencji, nagroda stanowi nie lada sukces. O nagrodzie i jej podstawach mówi Wiceprezes Banku Spółdzielczego w Szczytnie Tomasz Błaszczak.



Tomasz Błaszczak, Wiceprezes Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

 

Parę słów o nagrodzonej technologii?

 

Dotyczyła bezobsługowego procesu obrotu gotówką, a sam pomysł związany był z koniecznością poprawy bezpieczeństwa bankomatów. Pomysł zrodził się już wcześniej, przed 2021 rokiem. Był konsekwencją pandemii, w czasie której zalecane było ograniczenie obsługi procesów gotówkowych. Nie chcieliśmy w żaden sposób ograniczać funkcjonowania banku, ale niezbędne było dostosowanie się do okoliczności tak, by bezpieczniej czuli się nasi klienci, ale także pracownicy. Jednym słowem chodziło o to, by w jak największym stopniu ograniczyć przepływ gotówki.

 

I jak to się powiodło?

 

Dzięki wymianie starych bankomatów na nowe urządzenia. Te nowe nie tylko wypłacają gotówkę, ale ją też przyjmują, czyli są też wpłatomatami. Nie jest to jednak ich główna zaleta, nazwijmy to, "pandemiczna". Bardzo ważną funkcją tych urządzeń jest... obieg, cyrkulacja. Chodzi o to, że gotówka wpłacona niejako sama zmienia swoje przeznaczenie i bez udziału człowieka, czyli bez ingerencji pracownika, staje się tą, która jest wypłacana. Ze względu na tę funkcję urządzenie ma swoją nazwę: Recykler. Wymieniliśmy na te nowe maszyny 14 z 16 bankomatów posiadanych w różnych oddziałach banku.


Reklama

 

Czy i jak ta zmiana jest odczuwalna dla klientów?

 

Na pewno jest to wygodniejsze. Recykler, w zależności od potrzeb, gotówkę wydaje bądź ją przyjmuje. Nie ma więc już potrzeby czekać na indywidualną obsługę przez pracownika banku, unika się też bezpośredniego kontaktu z innymi klientami, co w dobie pandemii było istotne. Początkowo nasze nowe urządzenia obsługiwały wyłącznie klientów posiadających konto w szczycieńskim Banku Spółdzielczym i jego oddziałach. Czasem także klientów innych banków spółdzielczych, które dysponowały programem obsługi recyklerów. Przy końcu ubiegłego roku ten zakres dostępu do usługi został zwiększony.

 

W jaki sposób?

 

Obecnie wpłaty gotówkowej za pośrednictwem tego urządzenia można dokonać także na konto w każdym innym banku. Innymi słowy: udostępniliśmy nasze urządzenia każdej osobie. Nie wymagamy, by byli to wyłącznie nasi klienci, chociaż – rzecz jasna – do założenia konta w Banku Spółdzielczym w Szczytnie wszystkich zachęcam. Ta powszechność dostępu, na której nam bardzo zależało, wynika z polityki społecznej, jaką szczycieński Bank Spółdzielczy prowadzi. Wielokrotnie już było podkreślane, że jesteśmy bankiem lokalnym i jako obowiązek traktujemy to, by tę lokalność utrzymać i wspierać. Zarówno jeśli chodzi o biznes, jak i o każdą prywatną osobę. Dlatego wdrażając tę bardzo nowoczesną technologię nie ograniczaliśmy się tylko do naszych klientów, ale zależało nam na tym, by tę "gotówkową" codzienność ułatwić każdemu z mieszkańców powiatu, Szczytna, Jedwabna, Pasymia czy Dźwierzut. Zresztą to udostępnienie recyklerów także klientom innych banków zostało docenione też z zewnątrz, bo i za to Bank Spółdzielczy w Szczytnie został dodatkowo wyróżniony przez firmę ITCard.

Reklama



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama