Sobota, 21 Wrzesień
Imieniny: Darii, Mateusza, Wawrzyńca -

Reklama


Reklama

Lepsza komunikacja z... wydziałem komunikacji


Przed ładnych paru laty hitem nowoczesności był „automat” wydający numerki interesantom odwiedzającym wydział komunikacji. Od poniedziałku, 9 września, można już „stać w kolejce” nie wychodząc z domu.



Wydział komunikacji to bodaj najbardziej „ludzki” dział powiatowego samorządu. Pod względem liczby interesantów, którzy muszą osobiście pofatygować się do ratusza, góruje nad innymi. Kiedy jeszcze wydawanie praw jazdy i rejestracja pojazdów były robione „na piechotę” przed drzwiami komunikacyjnych biur gromadził się spory tłumek, w którym spory o to, kto był w kolejce wcześniej były niemal na porządku dziennym.

 

„Rejestrator” rozładował sytuację – zapewnia wicestarosta Karol Furczak, który wie, co mówi, bo spędził w tym wydziale wiele lat. - System brał pod uwagę, ile średnio czasu zajmuje określona czynność, a więc ile osób może zostać obsłużonych danego dnia, uwzględniał też liczbę obecnych w biurze pracowników i wydawał tyle numerków, ile wyliczył.

 

Niedogodnością było jednak to, że zainteresowana usługą osoba musiała się pofatygować rano do ratusza i albo zdążyć przed końcem rejestracji, albo nie. Obecnie można sobie dać szansę nie wychodząc z własnego domu i mieć pewność, że określonego dnia i nawet o określonej godzinie sprawę się załatwi.

 

- Gwarantuje to nowa usługa systemowa, czyli rejestracja on-line – mówi wicestarosta Furczak. - Dostępna jest od poniedziałku, 9 września, pod adresem: www:bezkolejki.eu/spszczytno.


Reklama

 

Wybierając rejestrację internetową, ustalamy wspólnie z systemem dogodny dla nas dzień i godzinę maksymalnie na 2 tygodnie do przodu. - Ta opcja ma jednak pewne ograniczenie: można umawiać się na załatwienie maksymalnie dwóch spraw, np. rejestrację dwóch samochodów – wyjaśnia Furczak.

 

Specyfika wydziału komunikacji polega również na tym, że godziny przyjmowania interesantów nie są tożsame z godzinami pracy. Dostępność urzędników też została zmieniona.

 

To ważne, bo do tej dostępności system dostosowuje wyznaczony internetowemu klientowi czas wizyty w starostwie. I tak obsługa interesantów w wydziale komunikacji odbywa się obecnie: poniedziałki, środy i piątki: 7.45 – 14.05; wtorki: 7.45 -15.40; piątki: 7.45 – 12.40. Osoba, która zarejestruje się on-line, powinna przyjść do ratusza kilka minut przed wyznaczonym terminem i na panelu potwierdzić swoją obecność.

 

- Usprawnienie załatwiania spraw mieszkańców powiatu w wydziale komunikacji ma kluczowe znaczenie tak dla urzędników, jak i interesantów – mówi Karol Furczak. - Uzasadnia to statystyka.

 

A ta jest, można rzec, imponująca. Tylko do końca sierpnia w szczycieńskim wydziale komunikacji wydano ponad 2400 praw jazdy i zarejestrowano prawie 6100 pojazdów, a trzeba pamiętać, że dla każdego pojazdu najpierw wydawany jest tzw. czasowy dowód rejestracyjny, a po około dwóch tygodniach – stały. Do tego dochodzą sprawy związane z wyrejestrowaniem (715 spraw), przerejestrowaniem czy zawiadomieniem o zbyciu (po ponad 2800).

Reklama

 

- Na koniec sierpnia w powiecie zarejestrowanych było dokładnie 77 237 pojazdów. - Mamy też około 46 tysięcy aktywnych kierowców. – informuje wicestarosta. - Przy tych liczbach „załoga” wydziału komunikacji nie jest zbyt liczna: 3 osoby wydają prawa jazdy, rejestracja pojazdów – to sześć osób, kolejne dwie, w tym naczelnik wydziału, zajmują się innymi sprawami, które należą do kompetencji wydziału.

 

Usprawnienie systemu „kolejkowego” w wydziale komunikacji jest istotne także z jeszcze jednego powodu. Ustawowe przepisy określają precyzyjnie terminy na wykonanie określonych czynności, np. zgłoszenie o zbyciu pojazdu, czy jego rejestrację. Niedotrzymanie tych terminów jest zagrożone karą finansową.

 

- Wcześniej zwykle odstępowaliśmy od tego karania, ale od ubiegłego roku już tego robić nie wolno. Kary za przekroczenie terminu są obligatoryjne i nie są małe – ostrzega Karol Furczak.



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama