Piątek, 19 Kwiecień
Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa -

Reklama


Reklama

IVIA z Katowic zajmie się obwodnicą Szczytna


Zakończyły się prace komisji przetargowych związane z oceną ofert w trzech przetargach na wyłonienie wykonawców dokumentacji projektowej obwodnic Olsztyna i Dywit, Szczytna oraz Pisza. Oprócz ceny, weryfikacji podlegały kwalifikacje oraz doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. - Umowy z wybranymi wykonawcami planujemy podpisać w drugiej połowie maja 2021 r. - mówi Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA w Olsztynie.


  • Data:

Najkorzystniejsze oferty złożyli:

 

Obwodnica Szczytna w ciągu dróg krajowych nr 53, 57 i 58 - firma IVIA z Katowic z ceną 4 797 000,00 zł. Termin realizacji - 37 miesięcy od daty podpisania umowy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji środowiskowej.

 

 

Obwodnica Olsztyna i Dywit w ciągu drogi krajowej nr 51 - konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. i TRAKT Sp. z o.o. z Katowic z ceną 3 759 495,00 zł. Termin realizacji - 30 miesięcy od daty podpisania umowy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie Studium korytarzowego oraz Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej.

 

 

Obwodnica Pisza w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63 - konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. i TRAKT Sp. z o.o. z Katowic z ceną 2 230 297,50 zł. Termin realizacji - 40 miesięcy od daty podpisania umowy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do decyzji środowiskowej.

 

- Obecnie wykonawcy startujący w przetargu mają czas do 17 maja br. na wniesienie ewentualnych odwołań – mówi Głębocki. - Jeśli w tym czasie nie wpłyną odwołania oraz uprawomocni się wyrok Krajowej Izby Odwoławczej oddalający odwołanie wniesione w przetargu dotyczącym obwodnicy Szczytna, będziemy mogli przystąpić do podpisania umów z wybranymi wykonawcami.

 

Budowa obwodnic Olsztyna i Dywit, Szczytna i Pisza to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadania realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Oprócz nich w regionie powstaną również obwodnice Smolajn i Gąsek. W ramach rządowego Programu wybudowanych zostanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 830 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.


Reklama

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w powtórzonym przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla obwodnicy Szczytna w ciągu dróg krajowych nr 53, 57 i 58. Wykonaniem zadania zainteresowanych jest sześć firm. Budżet zamawiającego przeznaczony na realizację tego zadania to 4 950 000,00 zł brutto.

 

Rejestr złożonych ofert <<kliknij>>

 

GDDKIA informuje:

Kryteria oceny i termin realizacji usługi

Oprócz ceny, weryfikacji podlegać będą kwalifikacje oraz doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. Komisja przetargowa rozpoczęła analizę i ocenę złożonych ofert. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w drugim kwartale 2021 roku. Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 37 miesięcy.

Dlaczego powtórzono przetarg?

Obecny przetarg jest drugim postępowaniem w sprawie wykonania dokumentacji obwodnicy Szczytna. Poprzedni przetarg został unieważniony, ponieważ wykluczyliśmy z postępowania jedynego wykonawcę, który złożył ofertę. Wykonawca został wykluczony na podstawie przepisu art. 24 ust. 1 pkt 17 obowiązującej w 2020 roku ustawy Prawo zamówień publicznych. Firma przedstawiła informacje wprowadzające w błąd i mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez GDDKiA w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

Zakres zadania

 

Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji dla budowy obwodnicy Szczytna, która będzie jednojezdniową drogą klasy GP GDDKiA (główna ruchu przyspieszonego) o długości około 17 km i nośności konstrukcji nawierzchni 11,5 t/oś. W ramach budowy powstaną: węzeł drogowy Korpele, skrzyżowania z drogami lokalnymi, obiekty inżynierskie oraz dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych do obwodnicy. Przebudowane zostaną drogi publiczne kolidujące z inwestycją, wybudowane będą rozwiązania dla ruchu pieszego i rowerowego oraz obiekty i urządzenia z zakresu ochrony środowiska. Prace budowlane przewidziane są na lata 2026 - 2028.

Reklama

 

Cel inwestycji

 

Podstawowym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego i dalekobieżnego ze Szczytna poprzez zmianę przebiegu wszystkich dróg krajowych, przebiegających obecnie przez centrum miasta. Tym samym poprawi się komfort jazdy, bezpieczeństwo podróżnych i mieszkańców. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Program budowy 100 obwodnic

 

Budowa obwodnicy Szczytna to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W ramach tego Programu, oprócz obwodnicy Szczytna, powstaną obwodnice Olsztyna i Dywit, Gąsek, Pisza oraz Smolajn. W ramach rządowego Programu na sieci dróg krajowych powstanie 100 obwodnic o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.

 

 

 

 

 

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama