Przedłuża się budowa Dworca Głównego PKP w Olsztynie – poinformowało PKP. W związku z dodatkowymi pracami od 3 do 23 września pasażerowie korzystający dotychczas z pociągów będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Dotyczy to też mieszkańców naszego powiatu.
Od 3 do 23 września na odcinku Olsztyn - Szczytno - Ełk zostanie wstrzymany ruch pociągów, a zamiast tego PKP uruchomi autobusową komunikację zastępczą. Rozwiązanie budzi wątpliwości, szczególnie że wrzesień to czas powrotu dzieci i młodzieży do szkół. To spore utrudnienie również dla tych, którzy pracują w Olsztynie.
Napisali do nas...
– […] Jeszcze większy problem dotyczył będzie przewozów regionalnych wykonywanych przez spółkę PolRegio. Jak wiadomo wiele osób dojeżdża ze Szczytna do pracy lub szkoły. Widać to szczególnie w niedzielne wieczory podczas roku szkolnego, gdy pociągi jeżdżą przepełnione. Czasem nawet dwa połączone szynobusy mają problem z przewiezieniem tak dużej liczby pasażerów – zaznacza czytelnik „Tygodnika Szczytno”, pan Maciej. – Szynobusy, które kursują na relacji Ełk – Olsztyn Główny mogą pomieścić około 300 osób. Uruchamiając zastępczą komunikację autobusową, nie będzie dało się przewieźć tak dużej liczby pasażerów. Znając PKP podstawione zostaną maksymalnie trzy autobusy, więc licząc że autobus ma średnio 50 miejsc, nie da się przewieźć 300 osób w trzech autobusach – komentuje sprawę nasz Czytelnik.
Znalazłeś w centrum wydarzeń? Jesteś świadkiem niepokojącej sytuacji? Masz sprawę, zdjęcia lub filmy, którymi chcesz się podzielić? Nie zwlekaj, napisz do nas w wiadomości Facebook, WhatsApp (603 350 668) lub poprzez przycisk ZGŁOŚ WYDARZENIE dostępny na naszej stronie internetowej.
Mam nadzieję, że ten pomysł odniesie sukces. Mam rodzinę w Wielbarku. Fajnie byłoby wsiąść rano w pociąg, odwiedzić ich i wieczorem wrócić.
Nidziczanin
2025-11-12 10:25:22
Piekna trasa i Piekny pomysl :)
Tadek
2025-11-11 15:18:41
Wow, jak najszybciej do realizacji! :) Oby „Wielbarscy biegaczo rowerzyści” nie przekształcili tej linii w ścieżkę rowerową! Tak jak stalo sie z linia Szczytno Biskupiec :(
Pozytyw
2025-11-10 09:22:28
Na tak ogromny kredyt panie Ochman, wymagana jest zgoda mieszkańców, bo to oni będą go spłacać. Pan się zawiniesz a ludzie zostaną z pańskim długiem.
Polak
2025-11-07 19:53:36
Autor powinien poćwiczyć podstawy arytmetyki, ponieważ różnica pomiędzy najtańszą ofertą a kwotą jaką Urząd przeznaczył na realizację wynosi około 2 milionów a czterech.
kid65
2025-11-07 13:57:37
Żałosna banda na państwowym garnuszku, czyli za 2 lata koszt to 4 miliony. Komunizm wraca :) Dlaczego w takim razie nowa spółka nie wystartuje w przetargu skoro ma być tańsza? Bo nie chodzi o to żeby było taniej, tylko żeby nakarmić swoich.
Piotr
2025-11-07 09:24:55
gdzie pracuje zona matlacha
wojt jaskol stasiek
2025-11-06 17:28:15
Nasz burmistrz to tuskowy człowiek a więc podatki w górę
Bogus
2025-11-06 09:51:48
Cena zaporowa lub nie. Żeby artykuł był kompletny trzeba by było pokazać orientacyjne wyliczenia w każdym z wariantów. Napisać że te 200zl to opłata na 20lat ale poza tym jest koszt trumny a potem pomnik. Spopielone ciało można pochować i 0od pomnik i do kolumbarium. Wystarczyło pokazać różne warianty wyliczeń ale lepiej było zrobić wielkie bum bo po co komu normalny artykuł prawda?
Kamil
2025-11-06 07:07:28
Korzyść dla środowiska hmm...no ale jeżeli zostaną one powtórnie wykorzystane to znaczy że ktoś je sprzeda komuś żeby ten ktoś coś z nich zrobił i zarobił. Znaczy zarobi ten co je zbierze i ten drugi co je sprzeda. To jest główny cel tej akcji o którym nic nie napisano zapewne przez jakiś pospiech lub przeoczenie...
Jan
2025-11-06 05:12:34