Czwartek, 14 Sierpień
Imieniny: Elwiry, Hipolita, Radosławy -

Reklama


Reklama

Seniorzy nie dadzą się oszukać


W Sali kominkowej pasymskiego domu kultury odbyła się nietypowa, ale bardzo potrzebna debata. Zorganizowali ją członkowie Klubu Aktywnego Seniora. Zaproszeni goście: Powiatowy Rzecznik Konsumentów Katarzyna Kostiuk oraz Anna Stalewska, Grażyna Zaleska, Wojciech Kochanowski z Urzędu Komunikacji Elektronicznej...


  • Data:

W Sali kominkowej pasymskiego domu kultury odbyła się nietypowa, ale bardzo potrzebna debata. Zorganizowali ją członkowie Klubu Aktywnego Seniora. Zaproszeni goście: Powiatowy Rzecznik Konsumentów Katarzyna Kostiuk oraz Anna Stalewska, Grażyna Zaleska, Wojciech Kochanowski z Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Olsztynie opowiedzieli o zagrożeniach, jakie czekają na seniorów ze strony nieuczciwych sprzedawców i dostawców usług telekomunikacyjnych.

 

Nie ufaj, ale sprawdzaj

– Nigdy nie wiemy jaki cel ma osoba, która do nas dzwoni lub zachęca do zakupu jakiegoś towaru – mówiła rzecznik Katarzyna Kostiuk.

Rzecznik informowała przede wszystkim o zwrotach towaru, wymianie, ale również ostrzegała przed zakupem paramedycznych urządzeń, jakie proponuje się na różnego rodzaju spotkaniach lub przez telefon. – Po tym, jak dokonamy zakupu, bardzo ciężko jest zwrócić towar, a często nawet nie wiadomo, gdzie go odesłać, bo nie ma żadnego adresu – podkreślała.


Reklama

Ostrzegała także, by nie dać się złapać na super okazje. – W mojej pracy wcale nie tak rzadko spotykam się z ludźmi, namówionych przez przedstawicieli różnego rodzaju firm namówili na usługi, które miały być tańsze, po czym okazywały się być dużo droższe, tak jest np. z niektórymi firmami sprzedającymi energię – mówi. – Należy pamiętać, że podpisując jakąkolwiek umowę bez czytania działamy na swoją szkodę – skończyła.

 

Nie oddzwaniaj

O swoich doświadczeniach w walce o prawa klientów opowiedzieli także pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Olsztynie. - Otrzymuję sygnały od abonentów o tzw. „głuchych telefonach” czyli nieodebranych połączeniach z nieznanych numerów. Oszuści liczą na to, że użytkownik telefonu po zorientowaniu się, że ma stracone połączenie, czyli nieodebrane, oddzwania generując połączenie za wysoką opłatę – mówił Wojciech Kochanowski. - Jeżeli nie spodziewasz się telefonu z zagranicy, a wyświetlony numer na twoim telefonie jest zadziwiająco długi lub nie kojarzysz numeru kierunkowego międzynarodowego zachowaj ostrożność, a najlepiej nie oddzwaniaj, bo to dzwoniący ma do ciebie sprawę, a nie odwrotnie – dodaje.

Reklama

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama