Środa, 24 Kwiecień
Imieniny: Bony, Horacji, Jerzego -

Reklama


Reklama

Radni uszczelniają budżet obywatelski, czy to odbuduje zaufanie?


Po kolejnym skandalu z budżetem obywatelskim w Szczytnie, a przypomnijmy – zajmuje się nim olsztyńska prokuratura, która sprawdza między innym legalność oddanych głosów, miejscy urzędnicy chcą zmienić regulamin. Na ostatniej komisji zapoznali się z nim radni, którzy nowe zapisy przyjęli jednomyślnie na sesji.



- Uczymy się cały czas, a każdy rok funkcjonowania budżetu obywatelskiego przynosi coś nowego – wyjaśnia powody zmian Katarzyna Radziewińska, naczelnik wydziału promocji.

 

 

Do dyspozycji mieszkańców jest 250 tys. zł. I to oni mogą zgłaszać propozycje, na co te pieniądze wydać. Po zgłoszeniu projektów i ich formalnej ocenie odbywa się głosowanie. I z tym zazwyczaj w naszym mieście jest najwięcej problemów.

 

Dlatego miejscy urzędnicy postanowili „uszczelnić” budżet kolejnymi zapisami. Wśród największych zmian w regulaminie znalazły się zapisy mówiące o tym, że każdy głosujący musi własnoręcznie wpisać na kartę do głosowania nazwę projektu, na który chce zagłosować i własnoręcznie postawić znak „X” przy tym projekcie, który popiera.


Reklama

 

Reklama

Druga zmiana dotyczy numeru telefonu i maila w głosowaniach elektronicznych – z jednego numeru i adresu mogą zagłosować maksymalnie 4 osoby. Trzecia zamiana to każda rubryka w głosowaniu elektronicznym musi być wypełniona, w przeciwnym razie głos będzie nieważny.

 

Kolejna zmiana to kwota budżetu – nie może przekroczyć 250 tys. zł.

 

- Jeśli w trakcie weryfikacji formalnej niezbędna okaże się zmiana w projekcie na przykład lokalizacji, aby mieścił się on w tych środkach, to zespół do spraw budżetu będzie mógł taką propozycję złożyć pomysłodawcy projektu i przy jego pisemnej zgodzie nanieść te zmiany – mówi pani naczelnik.

 

Zmiany mają zminimalizować możliwości „naciągania” regulaminu miejskiego budżetu obywatelskiego.



Komentarze do artykułu

Wyrok

Ciekawe którzy z radnych nie dokończą kadencji?

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama