Trzy spółki walczą o to, by wyposażyć Szczytno w nowoczesne elektrobusy. Brak oferty od dotychczasowego dostawcy dodaje pikanterii temu przetargowemu pojedynku. Oferty przetargowe otwarto we wtorek, 5 marca. Najtaniej „swoje usługi” wyceniła firma Busnex, która jest dystrybutorem chińskich elektryków marki Youtong.
Szczytno chce zakupić dwa nowiutkie pojazdy elektryczne, które mają przemierzać miejskie trasy z wiatrem (i prądem) w plecy. Autobusy chcą dostarczyć trzy firmy, a każda z nich mieści się w budżecie samorządu. Swojej oferty nie złożył Solaris... więcej na ten temat w papierowym wydaniu "Tygodnika Szczytno".
Syn kowala
Jak będą nowe, oszczędne elektryki to najwyższy już czas by przywrócić autobusy na ul. Tetmajera. Jest tu coraz więcej emerytów a i z ul. Drzymały i okolic będzie sporo jeżdżących. Niech nasi włodarze wezmą to pod uwagę. Skoro można wydłużyć trasę do Wawroch, to chyba nie jest wielkim problemem wydłużyć trasę o ok. 1 km (Kajki, Konopnickiej).
Kowal
Szwecja właśnie przystąpiła do NATO, ale okazuje się, że do tej pory czuła się tak bezpiecznie, że dużą część swojej infrastruktury sprzedała Chinom. Na przykład szwedzkie koleje należą do chińskiej spółki, która kontroluje ruch pociągów w Szwecji oraz wiele tuneli, przez które pociągi przejeżdżają, chociażby tunele biegnące pod stolicą Szwecji, siedzibą ich parlamentu, czy też siedzibą pary królewskiej. Afera z chińską firmą Huawei, która do produkowanej przez siebie elektroniki dodawała oprogramowanie szpiegujące, skłoniła rząd Wielkiej Brytanii do wprowadzenia zakazu używania urządzeń tej firmy. Chinom nie można ufać, no i Chiny są przecież największy sojusznikiem Rosji. Warto dopłacić, zamiast wspierać kogoś, kto chce nam zaszkodzić.