Czwartek, 26 Grudzień
Imieniny: Fabioli, Jana, Żanety -

Reklama


Reklama

Pozycjonowanie - jak pozycjonować i dlaczego jest ono takie ważne?


PROMOCJA. Pozycjonowanie witryn to bardzo popularne hasło, z którego korzysta coraz więcej osób. Działania mające na celu wywindowanie naszej witryny w wynikach wyszukiwania Gogole mogą przynosić bardzo wiele korzyści i przekładać się na konkretne wymierne sumy, które zyskamy dzięki wysokiej pozycji. Choć pozycjonowanie może na pierwszy rzut oka odstraszać swoją złożonością i skomplikowanym mechanizmem nie warto się od niego odwracać, a nawet trzeba z niego korzystać. Obecnie istnieje wiele prostych sposobów poprawienia rankingu naszej witryny, dzięki czemu możemy przyciągać dużo więcej czytelników czy potencjalnych klientów. Czym jest pozycjonowanie? Dlaczego warto je przeprowadzać? Jakie są najpopularniejsze sposoby pozycjonowania? Odpowiedzi, porady i przydatne informacje przedstawiamy poniżej.


  • Data:

Czym jest pozycjonowanie?



Pozycjonowanie to działania, które powodują, że dana strona internetowa znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Np. Wpisująć w wyszukiwarkę zapytanie "pozycjonowanie stron Wrocław" na pierwszej pozycji na liście wyników znajduje się firma Media Click ze stroną www https://mediaclick.pl/. Dzięki obecności w wyszukiwarce nasza strona może pozyskiwać ruch, czytelników czy klientów, gdy prowadzimy sklep internetowy. Po wpisaniu konkretnej frazy Google wyświetla użytkownikom spis stron. Im wyżej znajduje się nasza witryna, tym więcej osób wchodzi na nią. Liczne badania wskazują, że ok. 40%-50% ruchu “zgarniają” pierwsze trzy wyniki wyszukiwania. Z pierwszej pozycji korzysta średnio ok. 20% użytkowników a z 2 i 3 ok. 15% w zależności od branży. Wynik na pozycjach od 4 do 10 odwiedza po kilka procent, a wyniki wyświetlane na kolejnych stronach Google są najczęściej pomijane. Aby nasza witryna była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeprowadza się konkretne działania. Do najpopularniejszych należy Link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych, umieszczenie tekstów seo czy odpowiednie uzupełnianie metadanych. Im rzetelniej wykonany te czynności, tym wyszukiwarka Google częściej będzie umieszczała nas na wysokich pozycjach wyszukiwania.

 


Dlaczego warto pozycjonować?



Pozycjonowanie własnych witryn jest bardzo ważne — szczególnie w biznesie. Pierwszym i zarazem najważniejszym powodem jest chęć pozyskania największej ilości ruchu, czyli osób, które wejdą wprost z wyszukiwarki na naszą witrynę. Pozyskiwanie ruchu w ten sposób jest wygodne, bo odbywa się automatycznie bez naszej ingerencji. Po wpisaniu konkretnego hasła czy frazy użytkownik otrzymuje listę wyników i wybiera — zazwyczaj tej najwyżej wyświetlone adresy. W ten sposób możemy pozyskiwać duże ilości czytelników, klientów czy odbiorców naszego contentu. Kolejnym powodem, dla którego warto pozycjonować swoją witrynę, są konkretne korzyści finansowe. Jeśli działamy biznesowo i zajmujemy się sprzedażą produktów lub usług, duża ilość potencjalnych klientów na naszej witrynie przekłada się bezpośrednio na dużą sprzedaż. Warto zatem zainwestować środki w pozycjonowanie, aby wiele osób znajdowało naszą witrynę na szczycie listy wyszukiwań, wchodziło na nią i kupowało produkty. Pozycjonowanie jest również korzystne z punktu widzenia budowania marki i wizerunku. Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się nasza strona, tym odbiorcy postrzegają ją za bardziej atrakcyjną, wiarygodną i profesjonalną. Użytkownicy są przyzwyczajeni, że Google wyświetla na szczycie wyników wyszukiwania wartościowe strony, więc warto skorzystać z tego faktu.


Reklama

 


Jak pozycjonować? Link Building, teksty seo i metadane



Pierwszym sposobem na pozycjonowanie witryny jest link building. To pozyskiwanie linków zwrotnych tzw. backlinków. Sposób ten od początku istnienia wyszukiwarki jest jednym z najskuteczniejszych. Choć regularnie traci na ważności na rzecz innych elementów, w dalszym ciągu jest bardzo pomocny. Link Building to umieszczanie na innych stronach linków do naszej witryny. Google ocenia jakość naszej witryny m. in. dzięki temu elementowi. Jeśli wiele stron odsyła linkiem użytkowników do naszej witryny, jest to sygnał dla Google, że nasza strona jest wartościowa i warto umieścić ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Linki możemy umieszczać na formach tematycznych, blogach czy pod artykułami w serwisach internetowych. W tym sposobie pozycjonowania ważna jest również jakość stron. Im są one bardziej znane, tym lepiej dla nas. Ciekawym rozwiązaniem są np. teksty sponsorowane. Po opłaceniu kilkunastu - kilkudziesięciu złotych możemy umieścić tekst wraz z linkiem na poczytnym portalu i zdobyć wartościowy link zwrotny.



Kolejnym sposobem na pozycjonowanie jest umieszczanie na własnej witrynie tekstów seo. Google wyświetla w wynikach wyszukiwania strony, które zawierają jak najwięcej konkretnych haseł czy zwrotów - które są poszukiwane przez użytkownika. Im więcej będzie ich na naszej stronie, tym wyżej umieści ją na liście Google. Aby tak się jednak stało, intensywność słów musi być odpowiednia i nie może być to chaotyczne umieszczanie zwrotów w każdej części witryny. Do tego celu służą teksty seo. Maj one najczęściej nasycenie konkretnymi frazami rzędu 1-2 slow na 1000 znaków oraz są tematycznie — co zwiększa ich moc. Teksty takie możemy zamówić u copywriterów lub w agencjach marketingowych. Dzięki temu możemy wyspecjalizować się w konkretnej frazie czy umieszczać w tekstach różne zwroty z branży.


Bardzo ważnym elementem jest również uzupełnienie metadanych, opisów i tytułów strony. To krótkie i zazwyczaj pomijane formularze. Jest to jednak duży błąd. W wynikach wyszukiwania obok adresu możemy dzięki niemu wstawić odpowiedni tekst zachęcający do wejścia na naszą witrynę lub użyć konkretnych słów kluczowych.

Reklama



A może pomoc agencji marketingowej?



Samodzielne pozycjonowanie witryny daje wiele możliwości, mamy nad nim kontrolę i możemy samodzielnie wpływać na popularność witryny. W niektórych jednak przypadkach ciekawą alternatywą może być skorzystanie z oferty agencji marketingowych. Na rynku obecnych jest ich wiele. Oferują one kompleksowe rozwiązania, konkretne metody pozycjonowania czy specjalne działania pozycjonerskie. Po zapłaceniu pewnej sumy agencje zajmują pozycjonowaniem a my jedynie oczekujemy na konkretne wyniki. Z takiego rozwiązania warto skorzystać, gdy jesteśmy specjalistami lub nie znamy się na pozycjonowaniu. Dzięki temu zyskamy pomoc profesjonalistów oraz skutecznie pozycjonowanie. Koszty takiej usługi są różne i zależą m. in. od oferty firmy czy rodzaju działań, jakie podejmuje agencja. Przed wyborem konkretnej agencji marketingowej warto poczytać opinie czy porównać oferty, aby wybrać najkorzystniejszą opcję. Dzięki temu zyskamy grono profesjonalistów, którzy zajmą się pozycjonowaniem naszej witryny.



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama