Czwartek, 20 Listopad
Imieniny: Anatola, Edyty, Rafała -

Reklama


Reklama

Oszustwa w powiecie szczycieńskim! Fałszywy sprzedawca, fałszywa paczka i... utracone pieniądze


Mieszkanka powiatu straciła 4 tysiące złotych, wpłacając zaliczkę za auto. Inny mieszkaniec zapłacił za paczkę, której nikt w domu nie zamawiał. Mundurowi ostrzegają - oszuści coraz częściej działają sprytnie i przekonująco.



W środę, 19 listopada, do Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie zgłosiły się osoby, które padły ofiarą dwóch różnych, lecz równie perfidnych oszustw. W obu przypadkach przestępcy wykorzystali zaufanie pokrzywdzonych i stworzyli sytuacje, które na pierwszy rzut oka wyglądały całkowicie wiarygodnie.

 

Pierwsza z poszkodowanych, mieszkanka powiatu, natknęła się na ofertę sprzedaży samochodu w internecie. Po kontakcie ze sprzedającym, kobieta przelała więc 4 000 zł zaliczki. Od tego momentu kontakt łagodnie wygasał. Sprzedawca zwlekał z finalizacją sprzedaży, a gdy kobieta ostatecznie zrezygnowała z zakupu. Pieniędzy z powrotem już nie zobaczyła.


Reklama

 

Reklama

Druga sprawa dotyczyła mężczyzny, który odebrał paczkę pobraniową zaadresowaną na swoją żonę. Kurier, etykieta, płatność – wszystko wyglądało standardowo. Po odebraniu przesyłki i rozmowie z małżonką wyszło na jaw, że nikt niczego nie zamawiał. Tym razem oszuści wyłudzili prawie 200 zł, korzystając z codziennego zabiegania.

 

Aby zminimalizować ryzyko oszustwa: Weryfikuj wiarygodność ogłoszeń oraz sprzedających – zbyt niska cena lub nacisk na szybkie wpłaty to sygnały ostrzegawcze. Nie dokonuj przedpłat i zaliczek, jeśli nie masz pewności co do uczciwości sprzedawcy. Ostrożnie podchodź do przesyłek pobraniowych – upewnij się, że domownik faktycznie zamówił towar, zanim uregulujesz płatność. Nie udostępniaj danych osobowych i finansowych niezweryfikowanym osobom. W razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z firmą, nadawcą lub sklepem, aby potwierdzić autentyczność przesyłki.



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama