Wielu osobom wydaje się, że uzyskanie kredytu, głównie hipotecznego, to przedsięwzięcie wymagające wielu działań, starań i czasu, przy szansach powodzenia niepewnych. I często mają rację. Jest jednak sposób na to, by to własne zaangażowanie zminimalizować. Wystarczy odwiedzić GRUBER FINANSE – firmę, która świadczy kompleksowe usługi w zakresie pośrednictwa kredytowego, w obrocie nieruchomości i ubezpieczeniowego. A co ważne – usługi te (oprócz pośrednictwa w obrocie nieruchomości) są bezpłatne dla klienta. Firmę tworzy małżeństwo: Agnieszka i Paweł Gruberowie. O firmie, kompetencjach i usługach – rozmawiamy.
Paweł Gruber – z wykształcenia prawnik, z blisko 20-letniego doświadczenia zawodowego połączonego też i z wykształceniem – bankowiec, który w kolejnych instytucjach finansowych zajmował się właśnie kredytami.
Agnieszka Gruber – z wykształcenia ekonomista, doświadczenie zawodowe zdobywała w zakresie obrotu nieruchomościami oraz, podobnie jak małżonek, w branży bankowej.
Firma GRUBER FINANSE działa od…
Paweł Gruber: Od roku, ale to nie znaczy, że tak krótko zajmujemy się taką działalnością, jaką w firmie oferujemy. Prowadziliśmy identyczne działania już znacznie wcześniej, jako pracownicy innej firmy.
Agnieszka Gruber: Na szczycieńskim rynku, jako eksperci finansowi, działamy praktycznie od 2014 roku. A w roku ubiegłym zdecydowaliśmy się rozpocząć działalność na własny rachunek, uruchamiając własne biuro.
Co stanowi główną dziedzinę waszej działalności?
A.G. - Trudno wskazać tę główną, bo każda sprawa, z jakiegokolwiek zakresu związanego z kredytami, obrotem nieruchomościami czy ubezpieczeniami, jest dla nas równie ważna. Do zakresu naszej działalności należą: pomoc w pozyskiwaniu kredytów bankowych, głównie hipotecznych, pośrednictwo w obrocie nieruchomościami oraz ubezpieczenia.
P.G. - Podkreślenia wymaga to, że pomocy w zakresie pozyskiwania kredytów udzielamy zarówno osobom fizycznym, jak i firmom czy instytucjom.
Dlaczego taka pomoc jest potrzebna?
P.G. - Pozyskanie kredytu to proces bardzo złożony, wymaga zgromadzenia wielu dokumentów, często wielokrotnych wizyt w placówkach bankowych. Osobom, które z bankowymi procedurami nie mają do czynienia na co dzień, trudno się poruszac w gąszczu przepisów, a przede wszystkim znaleźć bank i ofertę najkorzystniejszą w danym momencie i w określonej sytuacji.
A.G. - I my w tym gąszczu pomagamy się poruszać. Analizujemy oferty bankowe uwzględniając wszelkie uwarunkowania. Przygotowujemy dla klienta pełen pakiet informacyjny, obejmujący co najmniej trzy najkorzystniejsze dla niego oferty bankowe, dokonując wyboru praktycznie spośród wszystkich banków, jakie są w Polsce dostępne. Później już klient decyduje, którą z nich ostatecznie wybierze i z usług jakiego banku skorzysta z naszą pomocą.
To sporo pracy, więc pewnie usługa jest kosztowna...
A.G. - Ależ skąd! Dla klienta nasze usługi w zakresie pomocy kredytowej są całkowicie bezpłatne. Za naszą pracę płaci bank, który ostatecznie klient wybierze i który to bank dzięki temu zyskuje nowego klienta. Jest to kwestia naszej umowy z bankami i nie ma żadnego wpływu na koszty, jakie w związku z kredytem ponosi klient.
P.G. - A pracy jest faktycznie sporo. Nasze zadanie polega nie tylko na tym, by przygotować i przedstawić klientowi najkorzystniejsze oferty bankowe. Pilotujemy tę sprawę praktycznie od początku do końca, do podpisania umowy z bankiem. Jesteśmy też obecni nawet przy podpisywaniu aktów notarialnych dbając o to, by zapisy były zgodne z warunkami zawartymi w umowach kredytowych, by nie wystąpiły jakiekolwiek problemy z uruchomieniem kredytu.
Taki zakres usługi, jak sądzę, nie obejmuje więc małych kwot, kredytów bieżących, chwilówek itp.?
P.G. - "Chwilówkami" nie zajmujemy się w ogóle, ze względów etycznych, ale owszem mamy w naszej ofercie również proste kredyty gotówkowe np. na zakup auta, montaż paneli słonecznych, czy sfinansowanie wymarzonej wycieczki, ale zawsze na uczciwych zasadach bez ukrytych kosztów.
Przypuszczam, że to nie banki polecają państwa usługi swoim potencjalnym klientom?
A.G. - Powiedziałabym, że tu działa metoda "poczty pantoflowej". Zadowolony klient poleca nasze uslugi swoim znajomym, członkom rodziny. Dlatego staramy się, aby nasze usługi były świadczone na naprawdę wysokim poziomie, kompleksowo i skutecznie.
P.G. - Myślę, że najlepiej tę różnicę jakości mogą odczuć osoby, które przez proces kredytowy przechodziły już wcześniej: raz – samodzielnie, a drugi raz – z naszym wsparciem. Rzadko kto planuje zaciągnięcie kredytu rok czy dwa wcześniej, ma czas i umiejętności, by poszukiwać najkorzystniejszego rozwiązania. Na przykład ktoś potrzebuje kupić mieszkanie i nadarza sie ku temu okazja: pojawia sie na rynku odpowiadający mu lokal. Sprzedającemu zazwyczaj zależy na czasie, nie będzie więc czekał ze sprzedażą rok, czy choćby kilka miesięcy zanim potencjalny nabywca samodzielnie pozyska kredyt bankowy. Przy wielu takich transakcjach czas odgrywa kluczową rolę. A dzięki naszemu doświadczeniu, umiejętnościom i kontaktom – my ten czas ograniczamy do niezbędnego minimum.
Biorąc pod uwagę inne sfery działania Waszej firmy, zapewniacie państwo właściwie kompleksową obsługę.
P.G. – Dokładnie tak i żeby zapewnić klientom kompleksową ofertę mamy w pakiecie naszych usług również pośrednictwo w obrocie nieruchomościami.
A.G. – Ale nie ograniczamy się do samego pośrednictwa, bo nasza usługa obejmuje także doradztwo w tym zakresie. Doradzamy jak najkorzystniej sprzedać lub kupić wymarzoną nieruchomość, pomagamy w uporządkowaniu często nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości oraz w załatwieniu wielu spraw urzędowych związanych z obrotem nieruchomości jak sprzedaż nieruchomości rolnych, uzyskanie i przeniesienie warunków zabudowy i inne skomplikowane kwestie, a im sprawa trudniejsza tym stanowi dla nas większe wyzwanie.
P.G. - No i dodatkowo, w każdym przypadku, oferujemy też ubezpieczenie w pełnym zakresie: od życia, poprzez komunikacyjne, po majątek, nieruchomości. Mamy w swoim pakiecie oferty ponad 20 różnych firm ubezpieczeniowych. I w tym zakresie działalności, podobnie jak w przypadku kredytów, stosujemy podstawową naszą zasadę, niejko motto firmy: priorytetem jest korzyść klienta, a naszą – jego zadowolenie.
ul. Ogrodowa 44 (nad sklepem 5-10-15)
kontakt:
kredyty – tel. 668-116-675, 664-497-520, e-mail: pawel.gruber@gruberfinanse.pl; agnieszka.gruber@gruberfinanse.pl
nieruchomości – tel. 660-514-619, e-mail: beata.ogniewska@gruberfinanse.pl
ubezpieczenia – tel. 514-939-844, e-mail: wojciech.chwedoruk@gruberfinanse.pl
Facet
Dzień dobry, a kim jest ta Pani druga z prawej? Bardzo atrakcyjna. Wolna?