Województwo Warmińsko-Mazurskie otrzyma wsparcie finansowe w wysokości blisko 42 mln zł na modernizację dróg lokalnych, dzięki decyzji podjętej przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Gustawa Marka Brzezina oraz Sylwię Jaskulską, Członkinię Zarządu Województwa. Podpisanie 21 umów o przyznaniu pomocy stanowi kluczowy element Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) i jest realizacją priorytetowego działania "Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich".
Decyzja ta zrodziła się w odpowiedzi na rekordowy, niemal dwukrotny wzrost liczby wniosków o dofinansowanie w ramach operacji typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych". Edycja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem samorządów, które zgłosiły łącznie aż 70 projektów o wartości przekraczającej 128 mln zł.
- Jesteśmy ogromnie dumni z realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i sukcesu operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”. Ten typ operacji jest traktowany przez samorządy priorytetowo i niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem. Dzięki tej inwestycji, mieszkańcy Warmii i Mazur zyskają nowoczesne i bezpieczne drogi, które przyczynią się do rozwoju regionu - podkreśliła Sylwia Jaskulska, Członkini Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Poprawa infrastruktury drogowej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego regionu. Obejmuje ona zarówno budowę, jak i przebudowę dróg lokalnych oraz związanych z nimi urządzeń. Wsparcie finansowe, przeznaczone dla gmin, związków międzygminnych i powiatów, umożliwi modernizację łącznie 230 km dróg gminnych oraz 104 km dróg powiatowych, co w połączeniu z wcześniejszymi inwestycjami przekłada się na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 132,5 mln zł.
- Wsparcie finansowe dla samorządów na inwestycje drogowe to kluczowy element naszej strategii rozwoju. Realizacja tych projektów ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju województwa Warmińsko-Mazurskiego i poprawy warunków życia jego mieszkańców - zaznaczył Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Gustaw Marek Brzezin.
Inwestycje te zostaną przeprowadzone z myślą o poprawie jakości i bezpieczeństwa komunikacji, co przełoży się na komfort mieszkańców regionu. Modernizacja dróg lokalnych przyczyni się także do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej obszarów wiejskich, co może zachęcić nowych inwestorów do rozwoju lokalnej gospodarki.
Podsumowując, podpisanie umów o dofinansowanie dróg lokalnych to krok naprzód w rozwoju infrastruktury województwa Warmińsko-Mazurskiego. Wsparcie finansowe przekazane przez Marszałka Województwa oraz Członkinię Zarządu umożliwi zrealizowanie ambitnych projektów drogowych, które wzmocnią potencjał rozwojowy regionu. Warmia i Mazury stają się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do życia i inwestycji, a modernizacja dróg przyczyni się do dalszego rozwoju tej malowniczej części Polski.
Poniżej przedstawiam szczegóły dotyczące niektórych projektów, które uzyskały wsparcie finansowe:
Gmina Rozogi: przebudowa drogi powiatowej nr 1520N w miejscowości Kwiatuszki Wielkie oraz drogi gminnej w miejscowości Wilamowo. Kwota dofinansowania wynosi 1 431 652,00 zł, a umowę podpisała skarbnik Wioletta Wierzbowska.
Powiat Szczycieński: przebudowa drogi powiatowej nr 1512N Wielbark-Rozogi od km 19+010 do km 21+360. Kwota dofinansowania wynosi 2 852 630,00 zł, a umowę podpisali starosta Jarosław Matłach, wicestarosta Jerzy Szczepanek oraz skarbnik Agnieszka Gałązka.
Gmina Purda: przebudowa z rozbudową drogi gminnej Ostrzeszewo-Szczęsne od km 0+000,00 do km 1+040,00. Kwota dofinansowania wynosi 2 666 692,00 zł, a umowę podpisali wójt Teresa Chrostowska oraz skarbnik Lucyna Balukiewicz.
Te projekty mają na celu zmodernizowanie istniejących dróg w regionie, co przyczyni się do polepszenia jakości infrastruktury drogowej i poprawy warunków życia mieszkańców Warmii i Mazur.
Czyli jednak podniosą podatki aby spłacić wszystkie zobowiązania np wieżę ciśnień. Pan burmistrz z radnymi się przeliczył, czy może to było w planach? Jesteśmy jednym z biedniejszych miast w województwie, a inwestycji w tym kierunku brak. Aż strach pomyśleć co będzie dalej.
Zaniepokojona
2025-11-05 15:04:13
Zło dzie je!
Rydż
2025-11-05 14:41:48
Zobaczył światełko w tunelu, pędził żeby zdarzyć zanim zgaśnie.
Opętanie zanim świeczka zgaśnie.
2025-11-05 13:42:39
Energetyka planowych wyłączeń raczej nie robi w nocy. Rzeczywiście, że mogła być awaria, tym bardziej że w ubiegłym tygodniu były wichury.
darekk
2025-11-05 10:11:59
A jak ktoś mieszka na drugim końcu miasta, samochodu nie ma, ale lata swoje ma, to co ma zrobić z tym worem ubrań? Niech mi odpowie jakaś mądrala.
Stara baba.
2025-11-05 07:50:02
Ostróda poradziła sobie z tym o wiele lepiej. Pojemniki, które stały kiedyś na każdym osiedlu z oznaczeniem PCK (połowa pewnie szła później do ciupeksów), przekształcono na pojemniki zakładu komunalnego. Po prostu je przemalowano, odpowiednio oznaczono i tyle w temacie. Każdy w Ostródzie, idąc ze śmieciami, powiedzmy z butelkami czy papierami, ma teraz oddzielny pojemnik na odzież. Po prostu już nie jest oznaczony jako PCK, więc można każde szmaty tam wrzucić i nie musi czekać na zbiórki, czy samemu kombinować transport do kurde zakładu oczyszczania miasta, tym bardziej że każdy i to nie małe pieniądze płaci za śmieci !!! Nie wiem czemu, ale Szczytno zawsze ma jakiś problem i jak inne miasta sobie radzą z tego typu rzeczami, to nasze nie !!! Buractwo tym naszym miastem rządziło i rządzić będzie nadal jak widać
NSZ 1111
2025-11-04 18:01:23
Może to była niespodziewana awaria(czasem jest zwarcie w transformatorze lub na linii przesyłowej) a wyłączenie prądu nastąpiło samoczynnie w skutek zabezpieczenia technicznego.
Spokojnie z tymi bezpodstawnymi złośliwościami do energetyki.
2025-11-04 13:53:57
Co za mrzonki... Uwiarygodnienie fikcji literackiej ma pomóc? Komu? Po co? Żałosne
Robert
2025-11-04 13:34:15
Ciekawe. Jakiś czas temu, na zapytanie skierowane do Ministra Finansów, ile środków w budżecie jest zarezerwowanych na obwodnicę Szczytna, tenże odpisał (pismo do wglądu), że 0. A czy te środki będą w przyszłych budżetach, to zdarzenie raczej przyszłe, niepewne. Może Redakcja podrążyłaby głębiej, jak to faktycznie jest z tym finansowaniem? Zapewnień drogowców nie brałbym za pewnik.
Obserwujący
2025-11-03 14:26:50
Ten problem mnie zadziwia. Obwodnica wokół Szczytna to ostatnia rzecz, jakiej potrzebuje lokalny handel. Wystarczy spojrzeć na obecne obłożenie sklepów. Po wybudowaniu obwodnicy centrum będzie miastem widmo.
J. Walter
2025-11-03 12:47:19