Ostrołęcka OSTRADA zaprojektuje, a następnie przebuduje drogę od Rozóg do Dąbrów. Odnowienie nieco ponad 6 kilometrów krajówki będzie kosztować 26,8 mln zł. Ma być gotowa za 15 miesięcy. Szefostwo olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisało już umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie dokumentacji na podstawie projektu wykonawczego przebudowy DK nr 53 opracowanego już w 2008 roku. W ramach budowy wykonana zostanie nowa konstrukcja nawierzchni drogi, dostosowana do obciążenia 115kN/oś. Jezdnia zostanie poszerzona do szerokości 8 m w Rozogach, na pozostałym odcinku do 7 m. Przewidziana jest korekta łuków poziomych i pionowych.
Przebudowane zostaną skrzyżowania, chodniki, zjazdy i odwodnienie drogi. Powstaną zatoki autobusowe. Wykonane będzie oznakowanie poziome i pionowe. Zostanie wybudowany również kanał technologiczny. Jeśli wykonawca nie napotka na żadne trudności „papierkowe” może ruszy z budową nawet zimą, jeśli aura pozwoli.
Przebudowa drogi krajowej nr 53 na odcinku Rozogi - Dąbrowy to zadanie realizowane w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Na lata 2016-23 (z perspektywą do 2025) na terenie Warmii i Mazur zatwierdzone do realizacji są 53 zadania o łącznej wartości 822 mln zł. Dotychczas wykonanych zostało 13 (wartości 24,1 mln zł), w tym rondo w Rozogach. Droga Rozogi – Dąbrowy zaliczona została już do inwestycji trwających (tych jest 9).
Na różnych etapach fazy przygotowawczej jest w tej chwili 29 zadań o łącznej wartości 693 mln zł. W tym gronie znajduje się też inny odcinek krajówki nr 53 – między Szczytnem a Olszynami, o którym pisaliśmy w poprzednim numerze.
- Rzeczywiście ten odcinek drogi, według wstępnych wyliczeń, ma kosztować 28 milionów złotych – mówi Karol Głąbocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie. - Będzie również realizowany systemem „zaprojektuj i zbuduj”. Przetarg na to zadanie ma być ogłoszony jeszcze w tym roku, więc fizycznego rozpoczęcia prac nie należy się raczej spodziewać wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku albo i później.
Kroll Василина
Popatrzcie tyle lat nasz region miał posłów z PSL np. Krzyśkowa, tylu działaczy w PSL - wiecznym koalicjantem wszystkich partyjnych konfiguracji. A drogi ze szczytna do Olsztyna jak nie było tak nie ma. Co oni robili ci ludzie PSL tyle lat w koalicji z PO??? Ja na PSL nie zagłosuję. Bo jedyne co pamiętam i co z nimi się kojarzy to próba zasmrodzenia naszego pięknego regionu biogazowniami.
Dąbrowianka
.......droga od Rozóg do Dąbrów ciekawi mnie czy droga w dąbrowach też zalicza się do tej przebudowy. No chyba że zostaną te koleiny których nigdzie więcej takich nie widziałam
A gdzie jest Wojt gminy Rozogi? Pewnie pisze skarga na Rząd! !!
Mieszkaniec Szczytna
A kiedy zostanie przebudowana droga ze Szczytna w stronę Olsztyna??? szczególnie odcinek Jęcznik-Pasym??? kiedy zostanie przebudowany odcinek z przejazdem kolejowym w Pasymiu i obejście Tylkowa??? To są miejsca niebezpieczne, tam należy kierować uwagę i pieniądze. To w tamtym kierunku mieszkańcy Szczytna udają się do szkół, pracy czy lekarza. Kiedy w końcu droga Szczytno-Olsztyn będzie przebudowana do przedstawionych powyżej parametrów.