Niemal każdy przedsiębiorca słyszał już o reklamie w wyszukiwarce, czyli popularnych adwordsach. System ten przeszedł jakiś czas temu rebranding - nazwa Google AdWords została skrócona i zmieniona w Google Ads. Mimo tej drobnej korekty, platforma cieszy się niesłabnącą popularnością wśród firm i cały czas rozszerza swoje funkcjonalności. Jaka jest tajemnica skuteczności Google Ads, czym wyróżnia się ten system i jakie są różnice pomiędzy nim a pozycjonowaniem stron internetowych?
Pozycjonowanie i Google Ads to usługi pokrewne, choć znacznie się od siebie różniące. Przede wszystkim pozycjonowanie nie jest wewnętrzną usługą oferowaną przez Google, a przez zewnętrzne agencje SEO.
Usługa w dużej mierze polega na dostosowaniu strony do aktualnych wytycznych Google, a także tworzeniu dla niej wartościowego profilu linków przychodzących. Te działania procentują, ale dopiero po pewnym czasie - Google musi nabrać zaufania do strony, by zacząć ją proponować użytkownikom wyszukiwarki w powiązaniu z pozycjonowanymi frazami kluczowymi.
Skuteczna reklama w Google Ads to z kolei usługa proponowana przez samą wyszukiwarkę. Na jej efekty nie trzeba czekać, wystarczy założyć konto w systemie, utworzyć pierwsze kampanie oraz grupy reklam, następnie doładować saldo konta i gotowe! Reklama strony będzie wyświetlać się w wyszukiwarce na wybrane przez przedsiębiorcę frazy kluczowe. Istotne jest jednak miejsce zarezerwowane na taką reklamę. Wyszukiwarka rozgranicza prezentowane wyniki na organiczne i sponsorowane.
Te pierwsze dotyczą stron, które znalazły się na pierwszej stronie Google dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji. Te drugie zaś są efektem utworzonych i aktywowanych kampanii Google Ads.
Różnić się będą również koszty pozycjonowania i reklamy Google. Gdy użytkownik wyszukiwarki klika w link w wynikach organicznych, właściciel strony, do której on prowadzi, nie zapłaci za to kliknięcie. W przypadku reklamy Google Ads jest inaczej - za generowany ruch trzeba zapłacić. Do wyboru są różne rodzaje rozliczeń, w tym między innymi opłata za kliknięcie, za ilość wyświetleń lub za wykonaną akcję. Najpopularniejsza jest płatność za kliknięcie, którą Google Ads oznacza skrótami CPC i eCPC.
Strona firmowa lub sklep internetowy nie będą przynosić zysków, jeśli potencjalny klient nie będzie mógł na nie trafić. Klienci, szukając interesujących ich produktów bądź usług, posiłkują się dziś wyszukiwarką, która w szybki i skuteczny sposób dostarcza im odpowiedzi na dowolne nurtujące pytanie.
Obecność w wyszukiwarce na hasła powiązane z zakresem działalności jest absolutnym priorytetem każdego przedsiębiorcy chcącym pozyskiwać klientów przez Internet. Z tego właśnie powodu warto inwestować w pozycjonowanie i reklamę Google Ads, dzięki którym docieranie do głównych grup docelowych jest prostsze niż kiedykolwiek. Skuteczna reklama w Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie, przez co kampanie mogą być kierowane do osób w określonym wieku, reprezentujących daną płeć, zainteresowania lub lokalizację.
Warto dodać, że Google Ads to znacznie więcej niż reklama w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki. To również kampanie marketingowe w sieciach partnerskich Google, w tym np. na platformie YouTube. Inwestując w Google Ads, przedsiębiorca może zapewnić sobie skuteczny remarketing, dzięki któremu zwiększy konwersję i poprawi rozpoznawalność swojej marki.
Aby kampania Google Ads i pozycjonowanie były skuteczne, potrzebna będzie pomoc dobrej agencji SEO/SEM. Usługami w tym zakresie zajmuje się m.in. firma Widzialni.pl.
Po co jej prawo jazdy, skoro nie zna przepisów.
Gabi
2025-06-18 16:25:24
Bo taki Wielbark jest tylko jeden !!!!
xx
2025-06-18 13:21:28
Co nie otwirze Tygodnika to widzę twarz Stefana...
Bartek
2025-06-18 04:55:05
Sami kierownicy budowy
Chory
2025-06-17 20:02:28
Ludzie wpieprzyli się wilkom do lasu. Wilk głupi nie jest i jak mu się krową albo owce pod pysk podstawia to za szybką sarną nie będzie gonił. Wystarczy po prostu ofladrować pastwisko i żaden wilk nie podejdzie. Tylko to cholera tyle roboty i durna Unia za to nie płaci. Pozostaje płakać w mediach.
Lesio K.
2025-06-17 19:34:41
Zadłuzyciel miasta się uśmiecha a radni mu wtórują. Super
Rafi
2025-06-17 18:24:57
Przecież Szczytno jest takie, ze och, nie narzekajcie wiec mieszkańcy...
Tytus
2025-06-17 17:14:06
Panowie Orzoł, Salamucha i Myślak może warto by było się skupić jakie tematy poruszają inni radni, a nie macie nosy w komórkach. WSTYT.
Obserwator
2025-06-17 10:52:25
Logiczne, uczciwe i napisane prostym językiem wyjaśnienie całej sytuacji. Bardzo smutne i niesprawiedliwe są te internetowe manipulacje i kłamstwa. Niestety na ludzką zawiść i nienawiść nie ma lekarstwa. Nawet najbardziej oczywista prawda nie dotrze do człowieka, który nie jest gotów jej przyjąć — szczególnie jeśli jego pogląd został ukształtowany przez manipulację. W takim przypadku dowody nie przekonują, bo nie chodzi o brak wiedzy, lecz o opór przed jej przyjęciem / brak odwagi do przyznania się do błędu, no bo jak można przyznać rację przeciwnikowi politycznemu....
Mieszkanka
2025-06-17 09:45:37
Każdemu wszystko za darmochę i wtedy będzie dobrze! Co za darmo tego się nie ceni. Ten wkład własny jest naprawdę niewielki, wystarczy policzyć.
Mrozik
2025-06-17 08:33:01