Piątek, 26 Kwiecień
Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda -

Reklama


Reklama

Czym jest reklama Google Ads?


Niemal każdy przedsiębiorca słyszał już o reklamie w wyszukiwarce, czyli popularnych adwordsach. System ten przeszedł jakiś czas temu rebranding - nazwa Google AdWords została skrócona i zmieniona w Google Ads. Mimo tej drobnej korekty, platforma cieszy się niesłabnącą popularnością wśród firm i cały czas rozszerza swoje funkcjonalności. Jaka jest tajemnica skuteczności Google Ads, czym wyróżnia się ten system i jakie są różnice pomiędzy nim a pozycjonowaniem stron internetowych?


  • Data:

Reklama Google Ads vs pozycjonowanie - jakie są różnice?

Pozycjonowanie i Google Ads to usługi pokrewne, choć znacznie się od siebie różniące. Przede wszystkim pozycjonowanie nie jest wewnętrzną usługą oferowaną przez Google, a przez zewnętrzne agencje SEO.

 

Usługa w dużej mierze polega na dostosowaniu strony do aktualnych wytycznych Google, a także tworzeniu dla niej wartościowego profilu linków przychodzących. Te działania procentują, ale dopiero po pewnym czasie - Google musi nabrać zaufania do strony, by zacząć ją proponować użytkownikom wyszukiwarki w powiązaniu z pozycjonowanymi frazami kluczowymi.


Skuteczna reklama w Google Ads to z kolei usługa proponowana przez samą wyszukiwarkę. Na jej efekty nie trzeba czekać, wystarczy założyć konto w systemie, utworzyć pierwsze kampanie oraz grupy reklam, następnie doładować saldo konta i gotowe! Reklama strony będzie wyświetlać się w wyszukiwarce na wybrane przez przedsiębiorcę frazy kluczowe. Istotne jest jednak miejsce zarezerwowane na taką reklamę. Wyszukiwarka rozgranicza prezentowane wyniki na organiczne i sponsorowane.

 

Te pierwsze dotyczą stron, które znalazły się na pierwszej stronie Google dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji. Te drugie zaś są efektem utworzonych i aktywowanych kampanii Google Ads.

 

Różnić się będą również koszty pozycjonowania i reklamy Google. Gdy użytkownik wyszukiwarki klika w link w wynikach organicznych, właściciel strony, do której on prowadzi, nie zapłaci za to kliknięcie. W przypadku reklamy Google Ads jest inaczej - za generowany ruch trzeba zapłacić. Do wyboru są różne rodzaje rozliczeń, w tym między innymi opłata za kliknięcie, za ilość wyświetleń lub za wykonaną akcję. Najpopularniejsza jest płatność za kliknięcie, którą Google Ads oznacza skrótami CPC i eCPC.

 

Dlaczego warto reklamować się w wyszukiwarce Google?

Strona firmowa lub sklep internetowy nie będą przynosić zysków, jeśli potencjalny klient nie będzie mógł na nie trafić. Klienci, szukając interesujących ich produktów bądź usług, posiłkują się dziś wyszukiwarką, która w szybki i skuteczny sposób dostarcza im odpowiedzi na dowolne nurtujące pytanie.

 

Obecność w wyszukiwarce na hasła powiązane z zakresem działalności jest absolutnym priorytetem każdego przedsiębiorcy chcącym pozyskiwać klientów przez Internet. Z tego właśnie powodu warto inwestować w pozycjonowanie i reklamę Google Ads, dzięki którym docieranie do głównych grup docelowych jest prostsze niż kiedykolwiek. Skuteczna reklama w Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie, przez co kampanie mogą być kierowane do osób w określonym wieku, reprezentujących daną płeć, zainteresowania lub lokalizację.

 

Warto dodać, że Google Ads to znacznie więcej niż reklama w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki. To również kampanie marketingowe w sieciach partnerskich Google, w tym np. na platformie YouTube. Inwestując w Google Ads, przedsiębiorca może zapewnić sobie skuteczny remarketing, dzięki któremu zwiększy konwersję i poprawi rozpoznawalność swojej marki.

 

Aby kampania Google Ads i pozycjonowanie były skuteczne, potrzebna będzie pomoc dobrej agencji SEO/SEM. Usługami w tym zakresie zajmuje się m.in. firma Widzialni.pl.



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama