Niemal każdy przedsiębiorca słyszał już o reklamie w wyszukiwarce, czyli popularnych adwordsach. System ten przeszedł jakiś czas temu rebranding - nazwa Google AdWords została skrócona i zmieniona w Google Ads. Mimo tej drobnej korekty, platforma cieszy się niesłabnącą popularnością wśród firm i cały czas rozszerza swoje funkcjonalności. Jaka jest tajemnica skuteczności Google Ads, czym wyróżnia się ten system i jakie są różnice pomiędzy nim a pozycjonowaniem stron internetowych?
Pozycjonowanie i Google Ads to usługi pokrewne, choć znacznie się od siebie różniące. Przede wszystkim pozycjonowanie nie jest wewnętrzną usługą oferowaną przez Google, a przez zewnętrzne agencje SEO.
Usługa w dużej mierze polega na dostosowaniu strony do aktualnych wytycznych Google, a także tworzeniu dla niej wartościowego profilu linków przychodzących. Te działania procentują, ale dopiero po pewnym czasie - Google musi nabrać zaufania do strony, by zacząć ją proponować użytkownikom wyszukiwarki w powiązaniu z pozycjonowanymi frazami kluczowymi.
Skuteczna reklama w Google Ads to z kolei usługa proponowana przez samą wyszukiwarkę. Na jej efekty nie trzeba czekać, wystarczy założyć konto w systemie, utworzyć pierwsze kampanie oraz grupy reklam, następnie doładować saldo konta i gotowe! Reklama strony będzie wyświetlać się w wyszukiwarce na wybrane przez przedsiębiorcę frazy kluczowe. Istotne jest jednak miejsce zarezerwowane na taką reklamę. Wyszukiwarka rozgranicza prezentowane wyniki na organiczne i sponsorowane.
Te pierwsze dotyczą stron, które znalazły się na pierwszej stronie Google dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji. Te drugie zaś są efektem utworzonych i aktywowanych kampanii Google Ads.
Różnić się będą również koszty pozycjonowania i reklamy Google. Gdy użytkownik wyszukiwarki klika w link w wynikach organicznych, właściciel strony, do której on prowadzi, nie zapłaci za to kliknięcie. W przypadku reklamy Google Ads jest inaczej - za generowany ruch trzeba zapłacić. Do wyboru są różne rodzaje rozliczeń, w tym między innymi opłata za kliknięcie, za ilość wyświetleń lub za wykonaną akcję. Najpopularniejsza jest płatność za kliknięcie, którą Google Ads oznacza skrótami CPC i eCPC.
Strona firmowa lub sklep internetowy nie będą przynosić zysków, jeśli potencjalny klient nie będzie mógł na nie trafić. Klienci, szukając interesujących ich produktów bądź usług, posiłkują się dziś wyszukiwarką, która w szybki i skuteczny sposób dostarcza im odpowiedzi na dowolne nurtujące pytanie.
Obecność w wyszukiwarce na hasła powiązane z zakresem działalności jest absolutnym priorytetem każdego przedsiębiorcy chcącym pozyskiwać klientów przez Internet. Z tego właśnie powodu warto inwestować w pozycjonowanie i reklamę Google Ads, dzięki którym docieranie do głównych grup docelowych jest prostsze niż kiedykolwiek. Skuteczna reklama w Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie, przez co kampanie mogą być kierowane do osób w określonym wieku, reprezentujących daną płeć, zainteresowania lub lokalizację.
Warto dodać, że Google Ads to znacznie więcej niż reklama w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki. To również kampanie marketingowe w sieciach partnerskich Google, w tym np. na platformie YouTube. Inwestując w Google Ads, przedsiębiorca może zapewnić sobie skuteczny remarketing, dzięki któremu zwiększy konwersję i poprawi rozpoznawalność swojej marki.
Aby kampania Google Ads i pozycjonowanie były skuteczne, potrzebna będzie pomoc dobrej agencji SEO/SEM. Usługami w tym zakresie zajmuje się m.in. firma Widzialni.pl.
Przez ulicę Sobieszczańskiego nie przebiega droga krajowa więc jak może być zamknięta?
Jakub
2025-08-06 13:23:54
No cóż, ciekawe kierunki rozwoju naszego Szczytna. Martwię się tylko o skalę zadłużenia miasta. Bierzemy kredyciki na jezioro, wieżę, sprzęt dla ZKM. Czy ktoś coś w UM policzył? Czy ktoś nad tym panuje? Czy w myśl zasady, może się uda, choć bardzo w to wątpię. Zwykłe lodowisko przerosło Panów z UM. A znając układ urbanistyczny naszego miasta, to już powinni myśleć, gdzie zrobić miejsca parkingowe dla tylu atrakcji i tysięcy gości. Parking przed Kauflandem, to zdecydowanie za mało. Spłatę należności przewidziano na lata 2026 - 2040. To już chyba po kadencji JW Ochmana. A my, jako mieszkańcy będziemy toto spłacać bez końca.
obserwator1944
2025-08-05 15:04:14
Największą śmierdzącą sprawą w Szczytnie jest spółka AQUA. Władze miasta dawno powinny rozpisać przetarg i usunąć tego raka jakim jest AQUA dla naszego miasta.
Jasiński
2025-08-05 05:10:28
Zdaje sie, ze wiadomo gdzie sie podziewa woda jeziora, ciekawe, ze mowa o rybakach,letniakach,niemieckich gospodarzach z XIX wieku, a nie ma słowa o obiektach hotelowych z duża ilością apartamentów…..
I-13
2025-08-04 15:35:21
po cwaniaku na urzędzie pozostał smród , a on sam mówi ze dobrze to wyszło , tylko ten smród ciągnie się za nim i jego nieudactwie
zdysk
2025-08-04 14:22:22
A ta osoba co zgłaszała może nosi taki rozmiar?
Nocne spacery nad jeziorem.
2025-08-03 08:47:02
To może po prostu za darmo kosiarkami i łopatami jak niegdyś w czynach społecznych Pan Och odblokuj kanał między jeziorami? Bo jakoś tak brzydko tak pachnie i wygląda. Przed wyborami pamiętam jak mówił o poprzedniku, ze likwidacja rury na kanale to kwestia 3 dni. Niech pokaże jak w dwa dni robi przekop mierzei szczytnianej...
Jan
2025-08-01 07:21:15
Fakt. Masz rację Joanna. W sumie mało treści. Przemyślenia Pana Wiesława nie wszystkich interesują.
j23
2025-08-01 01:08:47
Na prywatnej posesji usytuowanej na rogu ulic Wiejskiej i Piłsudskiego stoją dwa uschnięte wysokie drzewa, które w każdej chwili mogą przewrócić się w stronę ul. Wiejskiej. Ewidentnie zagrażają przechodniom i pojazdom poruszającym się w ich pobliżu. Oburzający jest brak działań właściciela posesji i brak reakcji ze strony władz miejskich, aby nie dopuścić do nieszczęścia.
Malta
2025-07-31 23:26:33
Więcej korzyści przyniosłoby wycięcie sanepidu, nie dosyć że ludzie byliby bezpieczniejsi, to jeszcze całkiem sporo kasy by wpadło dla radnych.
Nikoś
2025-07-31 16:58:05