Piątek, 19 Kwiecień
Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa -

Reklama


Reklama

Blik i... 4 tysięcy nie ma. Policja ostrzega przed oszustami


W ciągu dwóch dni Komenda Powiatowa Policji w Szczytnie odnotowała dwa oszustwa z wykorzystaniem systemu płatności BLIK. Mieszkańcy naszego powiatu stracili niemal 4,5 tys. zł.


  • Data:

Do szczycieńskiej komendy w poniedziałek, 4 lipca zgłosił się pokrzywdzony mężczyzna, który twierdził, iż skontaktowała się z nim osoba, która podała się za pracownik banku. W trakcie rozmowy pokrzywdzony mężczyzna zaufał osobie, która nakłoniła go do wygenerowania kodu BLIK, w skutek czego doszło do wypłaty pieniędzy w kwocie 4 tysięcy złotych.

 

Do kolejnego zdarzenia doszło dzień później. Tym razem oszukana została kobieta. Powiedziała policjantom, że oszust najpierw dokonał włamania na jej aplikację portalu społecznościowego, a następnie podszywając się pod nią poprosiła znajomą o wygenerowanie dwóch kodów BLIK. W ten sposób oszust doprowadził kobietę do utraty pieniędzy w kwocie 427,54 złotych.


Reklama

 

Policjanci przypominają, aby przed przelewu internetowego bądź wygenerowaniem kodu BLIK, na prośbę znajomego z aplikacji internetowej dokładnie sprawdzić rozmówcę. W sytuacji otrzymania takiej wiadomości skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i potwierdźmy jej prośbę.

 

 

Pamiętajmy, iż pracownicy banków nigdy nie poproszą nas o podanie kodów BLIK. Trudno jest zweryfikować numer, z którego dzwonią do nas oszuście, bo bywa że jest on identyczny z numerem bankowym. - Przy dzisiejszej technologi jest to niestety możliwe - ubolewają policjanci. - Najlepiej udać się osobiście do palcówki swojego banku i sprawdzić, czy ktoś do nas dzwonił.

Reklama

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama