Poniedziałek, 23 Maj
Imieniny: Emila, Neleny, Romy -

Reklama


Reklama

Będzie krócej i szybciej do Olszyna? Coraz bliżej przebudowy drogi (zdjęcia)


Będzie przebudowa drogi krajowej Szczytno – Olsztyn. Niestety nie powstanie tam droga ekspresowa. Ale nie wykluczone, że pojawią się odcinki 2 plus 1, czyli dwa pasy ruchu w jedną stroną i jeden w drugą, aby móc rozładować ruch. Droga na pewno będzie wyprostowana i nieco poszerzona. Prace mają objąć odcinek 34 kilometrów od obwodnicy Olsztyna, do planowej obwodnicy Szczytna.



Dokumentacja całej inwestycji ma być gotowa do 2026 roku. Budowa ma potrwać około 2 lat. Nie wykluczone, że po likwidacji zakrętów, których jest mnóstwo w tej chwili na odcinku Szczytno – Olsztyn dystans łączący oba miasta skróci się o kilka kilometrów.


Reklama

Reklama

Ruszają właśnie procedury przetargowe na prace przygotowawcze dla rozbudowy DK53 Olsztyn - Szczytno

 

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowaliśmy ogłoszenie o przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy blisko 34 kilometrów drogi krajowej nr 53 (DK53) na odcinku Olsztyn – Szczytno.

 

- Ogłoszenie ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA – wyjaśnia Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia i warunków udziału w przetargu.

 

Prace przygotowawcze dla rozbudowy tej drogi będą toczyły się w latach 2022-26, natomiast budowa w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-27.

 

Celem STEŚ będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym).

 

Będzie bezpieczniej na DK53

 

Rozbudowa drogi krajowej nr 53 oprócz dostosowania jej parametrów do klasy GP będzie miała na celu poprawienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś. Poprawa bezpieczeństwa będzie osiągnięta poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53.

 

Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.



Komentarze do artykułu

Follower

Za 100 lat ????????????

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama